neduvera
Isabel
Dobry vecer,ani nevim kde zacit. Memu muzi je letos 33 let. V drivejsi dobe, tak pred 10 lety mozna i vice, byl dennim uzivatelem pervitinu. Snupal par let. Nakonec tedy prestal diky natlaku jeho rodicu a okoli. Zname se 5 let, nyni mame dokonce 3,5m dcerku. K veci. Kdyz jsem byla tehotna nasla jsem u nej pervitin. Vymluvy ze neni jeho,nakonec se priznal. Dnes jsem ho u nej nasla znovu,byl to velky sok,myslela jsem ze je spokojeny,nic mu nechybi. Nemuzu mu uz duverovat,ale neopustim ho. Jen mu chci pomoci a nevim jak. Je nejaka rada na to co udelat aby nebral ani jednou za cas? Mam s nim navstivit nejakou instituci? Bohuzel Praha a vetsi mesta jsou od nas daleko. Prosim poradte. Za pripadne chyby se omlouvam,pisi pres mobil. Jinak se nekdy stava ze celou noc sedi u pc a pak jde hned do prace a vecer ani neni moc unaveny. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že jste napsala.
Nejde sice touto formou přes internet úplně objektivně posoudit jak na tom přítel je nebo není, ale dle toho co jste uvedla, to vypadá, že přítel s pravděpodobností abstinenci od pervitinu úplně nezvládl. Do jaké míry šlo o jednorázová opakovaná uklouznutí nebo návrat k primární droze jako takový, bohužel na dálku a bez osobního kontaktu nepoznáme. Můžeme tedy pouze vycházet z toho, co jste uvedla a mohou to být pouze jen hypotézy.
Je hezké, že mu chcete pomoci. Také je pochopitelné, že důvěra je pošramocena. Rozumné by v tuto chvíli bylo, abyste Vy jakožto blízká osoba, navštívila nějaké specializované pracoviště a tam více v osobním kontaktu pohovořila o celkové situaci a zkonzultovala možnosti jak v dané chvíli vhodně pokračovat dál. Veškerá zařízení specializovaná na práci s uživateli drog nabízí mimo služby pro samotné uživatele i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby (nezávazně a bezplatně). Můžete si tak doplnit informace o celkové problematice, poradit se jak s partnerem vhodně komunikovat, tím jej třeba lépe motivovat k jeho návštěvě odborného zařízení. Jak pomáhat, aby Vaše pomoc jemu byla účinná a pro Vás bezpečná (mnohdy se pomáhající v dobře víře dopouští chyb nebo tím ubližují sami sobě), jaká doma nastavit pravidla atd...
Nejenom, že byste tak měla možnost vše průběžně konzultovat, je to i určitý druh podpory, což si v takto náročných situacích blízké osoby uživatelů nelegálních látek určitě zaslouží.
Uvádíte, že Praha je pro Vás nedostupná, nevadí - napište, jaká větší města, by pro Vás byla optimální. Pokusíme se Vás nasměrovat někde u Vás.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil a budu ráda, když se ozvete.
S pozdravem MK