Chtěl bych přestat brát pervitin..
somethingwrong
Chtěl bych přestat brát pervitin, už nevím rady. Teď to budou tři roky ode dne co jsem s tím začal a poslední rok si už ani nepamatuju pořádně víkend co jsem si alespoň jednou o víkendu nedal. Když si řeknu NE, tak jsem bud doma a nudím se jelikož když uvažuju s kym jít ven tak mě nenapadá člověk s kterým bych si pořádně rozuměl.. A nebo mě neustále někdo bombarduje jestli bych nevěděl od koho. Zdá se mi že už fetujou snad všichni, i bohužel to berou (cca.) obvíkend i mí nejlepší dlouholetí kamarádi, celá má banda..
Vždy má byla má zásada nikdy si to nestřelit. Na to si pervitin dát jehlou jsem za celé tři roky ani nepomyslel, jen z té myšlenky je mi neuvěřitelně na zvracení.
Nějak před 5ti měsící jsem začal mít znatelné problémy u kterých jsem věděl že takhle to dále nepůjde. I přesto že o problému vím - tak ho neukončím. Myslím tím problémy že mě to dělá finanční problém, (OBROVSKÁ) absence ve škole. Pak fyzické problémy, když si pár dnů nedám. Pořád spím, jsem strašně unavený, JSEM UNAVENY POŘÁD! Bolí mě nohy, jsem slabý. Proč?
A taky, což mě mrzí nejvíce, můj rodinny vztah. Můj bratr se sestrou už jsou dospělí a já jsem jenom s mamkou sám. Mamka mě má moc ráda, snaží se dělat všefchno proto abych měl štastný život, a já její ochotu někdy prachsprostě využiju. Je mi ze mě sakra do pláče, nejsem hloupý ani zlý člověk, tak jaktože jsem schopen udělat takovéhle zvěrstvo? :( :(
Mamka už určitě musí něco tušit, možná ne, ale to by musela být slepá. Ale i tak nechci se jí s mým problémem svěřit, ona se tak snaží a já jí po mých 19ti letech takhle moc neskutečně zklamu? Moje mamka netoleruje ani trávu natož piko, a není pro mě nic horšího než jí vidět smutnou a to ještě kvůli mě.
Stále se snažím kamarádům vysvětlit, že takhle to fakt nejde že brát drogy není NORMÁLNÍ. Že jsme mimo, že si v podstatě ani neužíváme, VŠECHNO TO JE JEN ILUZE. Někteří si to uvědomujou taktéž, ale přijde mi že spousta kamarádů to absolutně nechápou a myslí si o mě že už z toho perníku blbnu..
Nechci na detox, bojím se, nechci být sakra nikde zavřený. Zárověn kdybych odjel tak o tom ví celá rodině. Bohužel, myslím si že sám přestat brát nedokážů, jako bych už v sobě neměl tu sílu. Zárověn se na detox prostě neodhodlám odjet.
Mohl jsem žít krásný život, jsem z dobré a úspěšné rodiny, já vše raději vyměnil za pervitin. Myslím si, že takhle jsem skončit neměl. Je mi líto že jsem v sobě ztratil sílu přestat sám a splnit slib, který jsem dal sám sobě.
Teď jsem se ale rozhodl, vím že přestat chci a proto první krok udělám zítra a to že se půjdu přihlásit do renarkonu. Má však vubec cenu doufat že jestli je nějaky zpusob jak mi pomoct je mě poslat na detox? Prosím, chci slyšet konečně slova někoho kdo se tímto problémem zabývá. Prosím pomoc, chci začít znova žít.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Ve Vašem dotaze je vícero otázek, snad se mi podaří odpovědět na vše.
Začínáte tím, že byste rád přestal užívat pervitin. To je velice rozumné předsevzetí. Popisujete dle mého dojmu zcela upřímně to, jak Vás droga vlastně ovládá, i pocity bezmoci z toho, že berou snad všichni. To co popisujete, slýcháváme často. Bohužel to je tak, že lidé konzumující jakoukoliv drogu se postupně přesměrují na osoby se stejným zájmem a ostatní lidi, kteří dělají jiné věci, zákonitě tolik nevnímají, nezajímají je, mají pak pocit, že jsou uprostřed drog a není nikdo, kdo by nebral. Nemyslím, že by fetoval celý národ, jde jen o to se soustředit na jiný okruh lidí a najít jiné zábavy. Chápu, že se to snadno napíše nebo řekne a mnohem hůře uskutečňuje, pro mnohé to může být vážný a těžký problém. Čím déle konzumace drog trvá, tím těžší je pak návrat do tvz. normálu... Nicméně, existuje opravdu plno lidí, kterým se to úspěšně podařilo, a drogy jsou minulost.
Dále uvádíte celou škálu potíží, které jste si začal uvědomovat, od finančních problémů, přes problémy ve škole, fyzický dopad, sociální potíže...
Ptáte se proč. Proč jste unavený, proč pak spíte, proč nemůžete fungovat... pervitin je stimulující látka. Organismus je pod jeho účinkem zcela nepřirozeně vybuzen, následně po odeznění účinku se logicky musí dostavit silná únava, až vyčerpanost. Tělo si potřebuje jednoduše odpočinout. Je to pro organismus opravdu veliká zátěž ve všech směrech.
Chápu, že nechcete zklamat maminku, ale léčbou ji zklamete mnohem méně, než tím, že svou závislost neukočírujete...
Dále uvádíte, že si problémy a skutečnost, že to není jen už zábava, uvědomujete. To je super. Toto uvědomění je vždy základní a výchozí krok k nějaké změně, bez kterého to nejde. Asi bych úplně nečekala, až přesvědčíte kamarády kolem Vás a postavila se jen sama za sebe, za svůj pocit, který ze sebe a ze své situace máte a začala vše řešit. Nečekejte, že se ostatní rázem přidají a společně to zvládnete, to je utopie. Čím více Vás v tom bude společně zapojených, tím větší je šance, že někdo to nezvládne a stáhne ostatní. Proto se ani nedoporučují například během léčby partnerské vztahy (mezi konzumenty), to je myslím trochu přirovnatelné pro snadnější pochopení.
Ke skryté poznámce: vždy je cesta zpět. Nepropadejte panice, vše se dá řešit, jen je třeba začít. Vnímám to tak, že jste už začal. Své potíže jste uměl pojmenovat, přiznat se sobě, teď tady nám, to je myslím dobrý začátek. Rozhodně setrvejte. Dojít ke kolegům do Renarkonu je rozumný nápad. Rozhodně budu moc ráda, když zítra napíšete, jak se Vám to podařilo, případně nepodařilo. Určitě se ozvěte, ať to dopadne jakkoliv.
Netuším, do jaké míry by ve Vašem případě byla nutná hospitalizace. K objektivnímu posouzení je vždy nezbytný osobní kontakt a více ucelených informací. Návštěvou K-centra se nemusíte ničím zavazovat, můžete se pouze anonymně a nezávisle dojít informovat o možnostech, které byste případně mohl využít a pak se rozhodnout jak dál. Nemůžete tím nic ztratit.
Takže mi teď nezbývá nic jiného než Vám popřát, ať ve svém rozhodnutí setrváte, dostatek sil a odhodlání. Věřím, že to zvládnete.
Určitě dejte vědět. Doufám, že jsem na nic nezapomněla. Pokud ano, klidně napište.
S pozdravem MK
P.S. pro jistotu kontakt:
Kontaktní centrum, RENARKON
Zengrova 69
Ostrava -Vítkovice
Tel: 602 670 789, 595 627 005
pondělí až pátek - 9:00 - 16:00
http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-ostrava/leve-menu/kontaktni-centrum-ostrava