Test na těkavé látky
Jana
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda je možné zjistit, že někdo vdechuje těkavé látky. Míním tím test, ať již dostupný v lékárně, nebo rozbor na specializovaném pracovišti.
Děkuji za případnou odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Test v lékárně nekoupíte, nicméně laboratorní testy toto odhalí. K testování těkavých látek je totiž zapotřebí dosti sofistikovaná přístrojová technika, kvalitní personál atd.Toxikologické laboratoře provádí většinou i testy pro samoplátce z doneseného materiálu. Je potřeba se domluvit v té které laboratoři, jestli samoplátce přijímají a jestli provádějí testy těkavých látek (věřím, že většina laboratoří je provádí), jaký materiál na testy byste měla přinést atd.
Nepíšete z jakého města jste, tudíž Vám nelze vyhledat nejbližší laboratoř, ale pokud byste chtěla, stačí napsat město Vašeho bydliště, nebo nejbližší velké město a my se Vám takovou laboratoř pokusíme najít. Nicméně, toxikologické laboratoře jsou vesměs ve velkých krajských nebo městských nemocnicíc či fakultních nemocnicích.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec