extaze
nikol
Dobrý den, asi před 5 dny jsem si vzala pilulku a pul extáze.Bylo mi skvěle.Byla to jednorázová zkušenost avsak dnes de dostavily deprese. Ve škole jsem dostala stav úzkosti chtělo se mi brecet,motala se mi hlava a klepalo se mi cele tělo. Chci se zeptat jestli tyhle pocity budou přetrvávat dlouho a jak se deprese zbavit.děkuji předem za brzkou odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Nikol,
díky za Váš dotaz.
Ačkoli to nepíšete, chápu to tak, že podobné úzkostné stavy jste dříve nikdy neměla. Poprve až po této první zkušenosti s pilulkou. Dotaz však není jednoduchý. Těžko se na základě Vašeho popisu přesně dohadovat, kde mohou být přesné příčiny.
V první řadě je otázka, jakou látku jste přesně užila. Pod označením extáze se distribuují různé směsi účinných látek. Také snášenlivost na jednotlivé drogy máme každý odlišnou. V neposlední řadě hrají významnou roli prostředí, vjakémk drogu užijete a Vaše očekávání od ní. A například i to, jak se Vám dařilo během intoxikace zavodňovat organismus. Roli hraje i individuální predispozice psychické odolnosti a snášenlivosti. To je hrubý výčet různých možných vlivů.
Nicméně k Vašemu dotazu. Většinou podobné stavy postupně odezní. Kdyby neustávaly, nebo se opakovaly, je určitě vhodné navštívit odborníka, který při posuzování zohlední všechny možné vlivy a zdroje. Určitě Vám nedoporučuji podobné experimenty opakovat. Mohly by mít na Vaše prožívání a psychický stav obecně nevratné dopady.
Kdybyste se chtěla ještě dále na něco zeptat, určitě napište.
Jakub Chudomel