Konopí,plíce
marty
Zdravím,již zhruba 2 roky kouřím denně konopí. Cigarety nekouřím vůbec,ale tabák si do brčka přimíchám. Poslední dobou mám občas po ránu chrchel,který je zbarvený do černa/hněda... to ted nedokážu posoudit jakou barvu má přesně. A když hodně kýchnu tak ze mě také vyletí do černa zabarvený hlen. Co to může být? Je to pouze dehet nahromaděný v plicích který se takto dostává z těla ven? Kamarád kuřák říkal že má po ránu hnědý chrchel,ale raději se zeptám odborníků. Nemůže to být něco vážnějšího? Nějak jsem se dostal k tomu jestli to není nějaká aspergilóza (to má být nemoc způsobená plísní) Asi dvakrát jsem kouřil plesnivou marihuanu. Jinak ještě tak před dvěma měsíci sem při kouření konopí dost kašlal,ale hulil jsem opravdu intenzivně. Hulení sem omezil a kašel uplně zmizel. Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace marihuany sebou nese plno zdravotních rizik sama o sobě, takže pokud je ještě zasažena plísní, je zde rizik o to více. Spalováním se plísně nezničí, naopak tím mohou vnikat další silné alergeny. Pokud je marihuana kontaminována houbou aspergillus, může způsobit různá infekční onemocnění, alergické reakce, zasahující nosní dutiny a dýchací cesty. Dále s možností rizika mykologického zánětu plic, který může mít, zejména u oslabených jedinců až fatální průběh.
Doporučuji se pro příště konzumacím napadené marihuany plísní zcela vyhnout. Nejen, že zdravotní rizika se násobí, ale ničí i aktivní látky obsažené v marihuaně. Takže riskování zdravotních komplikací je v tomto případě zcela zbytečné.
Jak jste sám uvedl, při omezení Vám kašel odezněl, možná by byl na čase zvážit, zda se bez kouření neobejít zcela.
Zatím se mějte hezky, buďte opatrný.
S pozdravem MK