pichnuti od jehly
manuela
Dekuji a da se ti resit i jinak nez pres internet jsem z kolina tak kdyby byka ta moznost poraneni jehly bylo by po peti dnech riziko dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Jediné řešení je obrátit se na svého lékaře, ale to jste psala, že jste již udělala. Opravdu nepoznáme, o co jste se přesně poranila a zda jste se nakazila nebo ne.
Takže zcela hypoteticky - pokud byste se opravdu poranila o použitou jehlu, používanou narkomanem, který by byl nakažen nějakou infekční nemocí, a Vy se tímto způsobem nakazila také, nezjistíte to hned, ale až po inkubační době, která je různá (níže rozepisuji).
Inkubační doby:
Hepatitida A - 15 až 50 dní
Hepatitida B - 30 až 180 dní
Hepatitida C -  15 až 160 dní
Testy na HIV jsou zjistitelné testem nejdříve za 3 týdny od nákazy/bezpečně až za 2-3 měsíce. To znamená, že pokud se test provede dříve, není jistota, že testovaná osoba není nakažena.
V přiloženém odkaze databáze Infekčních klinik a oddělení:
http://www.infekce.cz/oddeleni1.htm#Odd
Pokud uznáte za vhodné se nechat otestovat, což bych pro Váš klid doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší infekční oddělení.
Přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK