Prosím nutně o pomoc
baileys
Dobrý den, už nevím kde jinde si nechat poradit. Moje dcera (nedávno jí bylo 16) je závislá na pervitinu, poprvé šla do léčebny jen kvůli šňupání, poté byla chvíli v nápravném zařízení a chodila do školy, chvíli na to utekla a začala si píchat, když jí chytli vypadalo to už opravdu nadějně, léčebna poté nápravné zařízení, ná víkend jí i pouštěli domů, byla 3 měsíce čístá, nedávno jí našli v testech opět pervitin ale vzali to jako úlet a nic jí nepostihlo. Toto úterý jsem ale obdržela telefonát že z nápravného zařízení utekla a opět bere pervitin jehlou. Opravdu už nevím co mám dělat, jestli se mám smířit s tím že moje dcera navždy bude fetovat nebo nevím, nikde mi neporadili a že není v jejich silách něco s tím dělat. Prosím děkuji za odpověď. Momentálně nevím co s ní je jestli někde lítá a ani nemá kde bydlet.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete je hoděn těžká a vážná, právě vzhledem k tou, kolik je dceři let. V momentě, kdy nevíte, kde je, je teď hlavně nejdůležitější, aby se podařilo ji najít. Dcera není ještě plnoletá, takže předpokládám, že ji hledá policie, pokud utekla z výchovného zařízení. Pak bude stejně záležet na Vaší domluvě se sociální pracovnicí a dalšími institucemi, které už byly do celé situace zapojeny. Co ale můžete udělat Vy sama je najít si nějakou odbornou pomoc zatím pro sebe. Internetová poradna na to nestačí, ale pokud byste začala chodit k nějakému odborníkovi (centra, která poskytují pomoc rodinám závislých jsou v každém větším městě, nebo Vám někoho doporučí ve výchovném ústavu), mohla byste si s něčí pomocí promyslet, co dál, jak dceři nejlépe pomoci. Není na to žádný jednoduchý recept, každá rodina je jiné, každé dítě reaguje jinak. Proto je potřeba vždy probrat konkrétní situaci dopodrobna a podle toho vymyslet další plán. Také byste měla v tak těžké situaci oporu v někom, kdo celé věci rozumí.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám zašlu.
Přeji hodně sil, budete je potřebovat.