pichnuti od jehly
manuela
dobry den jela jsem vlakem a mela jsem pocit ze me neco stiplo ale nevidela jsem nic a myslim ze by to mohla byt jehla doma jsem se na to podivala a mela jsem tam neco jako pupinek nebo jako vpich ale porad to citim takovy jako stipani nebo na ten zpusob jestli to bila jehla tak ani nevim jak tam dlouho byla je tam moznost nakazi dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Něco Vás štíplo, nevíte co, a obáváte se, že šlo třeba o použitou jehlu - obáváte se tedy možné nákazy (?).
V případě, že by se opravdu jednalo o použitou jehlu (používanou osobou aplikují si drogy), tak pokud by šlo o náhodné poranění o jehlu, riziko je minimální. Viry HIV a hepatitid jsou velmi citlivé na vyschnutí, světlo, chlad, teplo. To neplatí při sdílení injekčního materiálu ihned po aplikaci, tam se může obsah stříkačky dostat přímo do krve dalšího uživatele, tam je pak riziko vysoké.
U povrchového škrábnutí je riziko tedy malé, ale ne zcela zanedbatelné. Měla byste navštívit lékaře, který zváží míru rizika (např. podle lokality kde došlo k poranění) a učiní o této události záznam.
Netuším, kdy se tato událost stala, je vhodné nechat místo poranění (pokud krvácí) nechat volně krvácet, omýt a použít desinfekci.
Mějte se hezky, přeji, ať to není nic vážného.
S pozdravem MK