Dokážem prestať sama?
Vivien
Dobrý deň. Mám 17 rokov a už niečo cez pol roka beriem pervitin. Nebrala som ho pravidelne, možno tak 2-3 krát do týždňa.
Kombinovala som to s alkoholom. Pred nedávnom som bola na protialk. liečeni.
Nejako sa mi to opäť vymklo z rúk, ale ak sa to niekto dozvie tak mi už hrozí resocializačné centrum na rok.
Nechcem aby to niekto vedel, pretože ma tam na 100 % rodičia dajú, mala som tam ísť už minule ale dali mi poslednú šancu.
A tak by som sa chcela opýtať či sa dá prestať s pervitinom sama bez pomoci niekoho? A ako môžem prekonať prípadne abst.priznaky? Aby si to rodičia nevšimli?
Už som zúfalá.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je strašně těžká otázka. Každý se s abstinencí vyrovnává jinak, pro každého je problém něco jiného. Podstatné je, proč se Vám to zase vymklo z rukou, co byl ten spuštěč, proč se vlastně k návykovým látkám stále vracíte.
Určitě se dá přestat sama, ale je to mnohem těžší než s pomocí. Nemohla byste ani třeba anonymně zajít do Káčka někde v okolí?
Abstinenční příznaky nebudou fyzicky nijak strašné, horší pro Vás budou chutě. Je potřeba abyste se úplně vyhnula lidem a místům, která jsou spojená s drogami. Jinak se Vám to asi nepodaří. Neříkám, že je to navždycky, ale zpočátku by Vás to hodně táhlo zpátky. Jestli opravdu stojíte o to s drogami přestat, zkuste si vzpomenout na všechny rady, co Vám dávali na léčení a co nejvíc se jimi nějakou dobu řídit, jakkoliv Vám v tu chvíli třeba připadaly hloupé. Naplánujte si co nejvíc volný čas, třeba i věcmi, které Vás tolik nebaví, ale zaplní Vám ho. Ozvěte se bezpečným kamarádům, známým, příbuzným. A v neposlední řadě se zamyslete nad tím, co Vás vlastně k drogám tolik táhne, proč se k nim stále vracíte. A třeba mi to napište, to Vám pomůže si myšlenky zformulovat a možná se nám společně podaří přijít aspoň na něco, co by Vám ulehčilo snahu dostat se z drog.
Pokud byste našla v okolí aspoň jednoho dosělého, kterému byste se nebála říct, jak to doopravdy je, bylo by to skvělé. Přeci jen by Vás mohl někdo na místě podpořit.
Budu držet palce a ozvěte se, jak se Vám daří abstinovat.
S pozdravem Jana Justinová