Nespavost po MDMA
fuahle
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co mam dělat, když už 12hodin po použití MDMA nemůžu spát.
Začlo to u kamaráda na bytu (přišel jsem tam s teplotou a paraleny v sobě) a dal jsem si 2 čáry MDMA, poté mi začalo být špatně, tak jsem se vyzvracel a bylo mi líp, ale od té doby (cca 0:30) jsem nemohl spát, už je 19h a stále jsem neusl, vůbec nevím co mám dělat. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Bohužel tato poradna nefunguje on-line ve smyslu, že bychom byli non stop na příjmu, odpovídáme obvykle v řádu několika dní, proto odpověď posílám nyní a neměl jste ji okamžitě.
Nespavost patří k jednomu z příznaků intoxikace MDMA. V okamžiku, kdy jste psal, tak se jednalo o jednu neprospanou noc, což je po užití MDMA celkem běžné. Nevím, jak to dopadlo v noci ze včerejška na dnešek. Obyčejně se to po 24 h upraví, takže snad už byste dál neměl být problém s usnutím.
Napadá mě k tomu jen, že se taky nemuselo jednat o MDMA - tato látka se užívá obvykle v tabletách, nikoli v prášku a šňupáním. Říkám si, zda se nemohlo jednat o něco jiného - např. dostupnější a v ČR obvyklejší pervitin. Ten má totiž účinky výraznější a delší než MDMA, a nespavost může i delšího trvání. Taky se mohlo jednat o některou z nových syntetických drog, které se nyní na trhu objevují (např. mefedron nebo jinou látku se stimulačními účinky). Nicméně i v tabletách zakoupených jako "extáze", kdy předpokládáte, že obsahují MDMA, může být úplně něco jiného. Můžete narazit na tablety, které obsahují nebezpečné příměsi (např. PMA) i na ty, co obsahují např. piperaziny, které mají mírnější účinek než MDMA, případně na příměs pervitinu či jiné látky ze skupiny amfetaminů nebo nových syntetických drog.
To, že jste se vyzvracel nedlouho potom, co jste drogu užil, na její vstřebání do organismu nemělo moc vliv - jestliže jste si drogu šňupnul, tak se dostala do krevního oběhu zejména skrze sliznici v nose. Následné vyzvracení tedy její efekt nemohlo výrazně snížit. K tomu by mohlo dojít v případě, že byste jí užil ústy, ale i tak by to muselo být v podstatě okamžitě po užití, aby se látka nestihla v žaludku vstřebat.
Taky asi není úplně moudré si dát lajnu v době, kdy máte teplotu a užíváte nějaké léky - pokud se jednalo o Paralen plus, tak ten obsahuje pseudoefedrin, což je substance s mírným budivým efektem a kombinací s další drogou s podobným účinkem se ty účinky znásobily.
Bohužel není moc, co bych Vám mohla poradit, pokud nespavost stále trvá. Není úplně vhodné přetloukat účinek drogy alkoholem nebo jinou látkou s tlumivým efektem (i s ohledem na to, že bych si nebyla úplně jistá tím, co jste si to vlastně vzal a tudíž těžko odhadnout možné interakce). Takže zbývá asi zakoupit čaj z meduňky, případně nějaké bylinné preparáty na spaní.
Napište kdyžtak, jak to s Vámi vypadá.
Přeji ať se to zlepší a příště na sebe dávejte větší pozor.
B. O.