marihuana-jak přestat?
evounec
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat, jak mám vyřešit pritelovu závislost na marihuaně.Huli již asi 7 let, snažím se již rok a půl o to, aby přestal, ale marně. Zkoušela jsem ho podporovat,davat mu motivaci.vzdy jsme se domluvili, že to buď omezí (hulí každý den, někdy i více než jen jednoho jointa) a nebo přestane úplně. Chvilku to vydrží, ale po nějaké dobe vždy naši domluvu porusi.doslo to až do takové fáze, že jsme se i kvůli tomu málem rozešli. Bohužel má kolem sebe hromadu kamarádů,kteri také hulí a místo toho, aby ho podpořili,aby nehulil, tak ho opět do toho zasahují.
Nevím již jak to s ním mám vyřešit. I když mi tvrdí, že nehulil, tak z něho za pár dní vyleze, že mi lhal..
Prosím Vás o radu, jak ho z toho dostat.
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Chápu Vaši nepohodu a starost. Bohužel, pokud se Váš partner sám nerozhodne s marihuanouou skoncovat, nebo omezit její užívání, těžko s tím udělá něco někdo jiný. Vy se ale můžete partnera seznámit s mantinely, ve kterých jste ještě ochotna ve vztahu setrvávat, a při jejich překročení striktně dodržet předsevzetí, která jste přednesla, tedy například ze vztahu odejít. Takový krok by mohl být možná zkušenost, která by mu pomohla se rozhoupat. Podle všeho ale Váš partner nic podobného v plánu nemá, je tedy na Vás zvážit všechna pro, a proti, proč v takovém vztahu, dál setrvávat, a jakou má perpektivu. Upřímně, máte pocit, že by se začal sám od sebe zlepšovat tak, abyste v něm mohla být šťastná, a například plánovat rodinu?
Odpověď tedy z ní: Vy partnera z užívání THC nedostanete. Můžete ale učinit kroky, které by mohly Vaší situaci prospět. Řekl bych, že pomoc potřebujete v tuto chvíli zejména Vy, protože se nejspíš trápíte víc, než Váš partner, kterému je možná Vaše trápení lhostejnější, než si připouštíte. Doporučuji Vám tedy telefonicky kontaktovat bezplatnou, specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu, a domluvit si termín schůzky. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se sitací Vám zkušený specialista navrhne konkrétní kroky, které pro řešení a ošetření situace můžete podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Dostanete podporu, pomoc a informace, případně další potřebné kontakty.
Také se dozvíte, jak postupovat, abyste se netrápila více, než je nezbytně nutné, uleví se Vám.
Co je velmi důležité, dozvíte se o možnostech a postupech, jak se ještě můžete pokusit podpořit partnerovu motivaci k pozitivním změnám, nebo případné léčbě, kterou je v současné době možné absolvovat dokonce i online.
Kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Organizace Sananim otevřela skupiny, do kterých dobrovolně docházejí lidé, kteří se chtějí léčit ze závislosti na THC. Informace, pokud by partner projevil zájem, dostane zde:
Denní stacionář (DST)Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště, vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).htm
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
16.00 - 17.00 - rodič. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Pro doplnění informací Vám, i partnerovi doporučuji podívat se na tyto stránky:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://marihuana.web-zdarma.cz/
http://www.marihuana.cz/
zejména:
http://www.koncimshulenim.cz/jak-nehulit/
Online léčba:
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
Doufám, že Vám, případně partnerovi bude naše odpověď užitečná, a budu rád, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí.
Přeji hodně štěstí, kdykoli napište,
Amrit Sen.