Zoloft, alkohol a thc
Elis
Dobrý den,
Zhruba 10 měsíců beru Zoloft (100mg), nejsem pravidelný pijan, ale občas si víno nebo pivo dam. Vždy jsem měla jakousi \"stopku\", kdy jsem poznala, ze mám dost. Nicméně teď se nedostavuje, přesněji, když piji, jsem stále v dobré formě, a pak náhle stav kdy si příliš neuvědomuji sama sebe. Často mívám \"okna\", ač množství alkoholu nebylo velké. V poslední době si příležitostně dam trávu, ale opravdu výjimečně a to především proto, ze mi zlevňuje od bolesti zad a kloubu. Teď jsem dostala ke stavu, ze si chci dat tři piva a konec, ale piji víc než bych chtěla, pak se náhle seberu a odejdu, aniž bych okolí cokoliv řekla. Zpravidla si tyto momenty vůbec nepamatuji, jen vím, ze brečím a jsem úplně na dně. Omlouvám se za tak složitý popis, ale snažím se nějak zachytit vše důležité. Můj dotaz tedy zní, je zde přímá spojitost mezi touto kombinaci a je možnost, ze když s trávou i alkoholem skončím. - ze se to zlepší? Tyto stavy přichází i když nepiji... Ale je pravda, ze započaly v opilosti. Snad mi pomůžete, děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že píšete a sháníte si informace. Tato kombinace opravdu vhodná není. Už pro samotnou skutečnost, že medikaci užíváte z nějakého důvodu, se kterým se léčíte.
U psychických problémů není vůbec vhodná konzumace marihuany, může potíže velmi prohloubit a interakce s léky je také nevhodná. V příbalovém letáku u léku Zoloft je přímo uvedeno, že konzumace alkoholu se během léčby nedoporučuje. Spolu s alkoholem může dojít k mnohem výraznější opilosti, než jakou by způsobila každá z látek sama o sobě. Zoloft může způsobit určitý sklon k intenzivnějšímu užívání alkoholu.
Takže doporučuju opatrnost, nejlépe alkohol po dobu léčby zcela vysadit a dbát pokynů ošetřujícího lékaře, který Vám lék přepisuje.
Stačí to takto?
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, neváhejte napsat.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem MK