jak s tím po 15 letech skoncovat???
topmanek
Dobrý den.ještě nikdy ve svém životě jsem se nepokusil o žádnou formu protidrogové léčby.pokud existuje i jiná možnost jak si nechat poradit než jak to slyším ve svém okolí napřiklad at s tím jednoduše skoncuji budu velice rad když mi na to někdo poradí jiny recept.ne vždy se to dá zvládnout pevnou vůlí.předem děkuji za Váš čas strávený u tohoto vzkazu a budu doufat,že se mi dostane dobré rady.děkuji a naschledanou

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Ano, máte pravdu, ne vše jde zvládnout pevnou vůlí. Psychická závislost je nevyzpytatelná, dokáže člověka zcela ovládnout a i dobré předsevzetí jdou v ten moment stranou. Dá se říci, že člověk pak sám ve svých očích opakovaně selhává a to může být dost frustrující, bere to po té další sílu...atd. asi to sám znáte nejlépe.  Neumíme poskytnout universální odpověď, která by byla aplikovatelná na všechny a účinně ihned zabrala.
Vždy jde o velmi individuální záležitost a mnohdy také o delší proces. Jde především o to pochopit princip své závislosti, spouštěcí mechanismy (ty mohou být u různých osob zcela rozdílné, u některého to může být samota, u někoho jakési vnitřní prázdno, někdo obtížně zvládá náročné a stresové situace, někdo může zase v radostném období svou radost ještě více umocňovat nějakou látkou, je to opravdu velmi různé). Pokud v sobě naleznete své spouštěče, můžete se pak lépe vybavit do dalších situací a postupně přijít na to jak sám sebe chránit.
Netuším, do jaké míry máte informace o nabídkách drogových služeb. Dnes jsou i jiné možnosti než nutnost hospitalizace na psychiatrii nebo dlouhodobý pobyt v komunitě. Dají se využít ambulantní programy nebo být v individuální terapii. Znamená to, že se dotyčná závislá osoba může léčit a přitom nemusí být někde ,,zavřená".  Lze normálně fungovat s rodinou, v zaměstnání atd. a pouze docházet po předchozí dohodě buď na společná skupinová, nebo individuální sezení.
Můžete se obrátit na naše zařízení. Vstupem do stacionáře se nijak a ničím nezavazujete, můžete se pouze anonymně poradit. Spojit se s tímto zařízením můžete jednak s použitím kontaktů uvedených níže nebo osobně přes motivační skupinu (každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00). Můžete tam přijít bez objednání a lékařského doporučení.  Prostřednictvím motivační skupiny lze jednak nastoupit do programu Denního stacionáře nebo Vám zprostředkují jinou vhodnější léčbu. Pokud by pro Vás bylo těžké přijít na tuto skupinu, můžete si telefonicky domluvit individuální konzultaci. Nemusíte se ničeho obávat, můžete se jen dojít informovat o možnostech, které byste případně mohl využít a pak se sám svobodně rozhodnout zda ano nebo ne. Myslím, že tím nemůžete nic zkazit ani ztratit.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Chutě se vrací v různých intenzitách a frekvencích. Pokud přijdou po dlouhé odmlce, může to dost překvapit a zaskočit. Proto bych doporučila a teď se budu opakovat, obrátit se na odborníky a jednoduše si v tom nechat pomoci. S terapeutickou podporou to jde vše mnohem snadněji. Není to rozhodně žádná ostuda...
Zatím se mějte hezky. Přeji dostatek sil a odhodlání a budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří.
S pozdravem MK