Bere zas drogy
přítel a drogy
Dobrý den chci se zeptat přítel byl závislý na koksu.šňupal ho asi rok denně několikrát.Zázrakem a za dlouhou dobu jsem ho svym prohledáváním,buzerováním ale i s podporou pomoci dostala já sama.byl opravdu hodně během braní agresivní až to přesáhlo hranici a bil mě.vydržela jsem přes absťáky a všechny jeho stavy všechno protože ho miluju.Přes rok byl čistej pak to přitáh na vánoce domů prej kůli tomu že je toho na něj hodně.Řikal že to zlikvidoval nevim jestli to šňupnul nebo opravdu vyhodil.Zase vidim v tel.volaný čísla jako dříf tomu grázlovy od kterého všechno měl.zase začíná bejt dost agresivní a paranoidní.občas mě zas uhodí.nevim co si mám myslet.vždycky byl ráznější ale za hranici bití nedošlo.nevim jestli jsem paranoidní jen já kůli minulosti.ale zas mám instinkt že se něco děje.ak poznat že bere?děkuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
sama asi cítíte, že něco není v pořádku, ať už přítel drogy bere, nebo ne, ať je bere často, nebo občas, hodně nebo málo. To, jak se k Vám chová, že Vás bije, není nic, co byste měla považovat za normu, kvůli sobě ani kvůli synovi. V tuto chvíli možná není až tak důležité, jak je to s drogami. Kdyby se ukázalo, že je nebere - bylo by všechno v pořádku? Považovala byste takový život za spokojený, bezpečný?
Pochybuji, že když se s Vámi nechce o tématu drogy ani bavit a chová se k Vám násilně, přistoupil by na něco takového jako testy. Kromě toho testy na drogy jsou poměrně bezzubý prostředek. Dají se lehce obejít, v případě kokainu vypovídají jen o tom, co bylo pár dní před nimi, a celé je to dost nedůstojná situace pro oba dospělé - přítel Vám odevzdá moč, Vy ji otestujete a co s výsledkem pak?
Ani prohledávání, sledování, vyhrožování myslím nepatří do vztahu dvou dospělých. Předně byste se měla jasně vymezit proti násilí ve vztahu a poté se rozhodnout, za jakých podmínek chcete s přítelem žít. Vím, že je těžké si představit, že budete s dítětem sama, zvláště pokud máte problém s financemi. I pro tyto případy ale existují různé formy pomoci. Zkuste si na druhou stranu představit soužití s přítelem ve vztahu jako je teď, jak bude vypadat třeba za 5 let. Je to pro Vás přijatelné?
Rozhodně jste ale ve velmi těžké situaci a určitě by bylo lepší poradit se o ní podrobněji, osobně. Nejlepší by bylo navštívit některé ze zařízení, která pomáhají rodinám závislých a uživatelů drog. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište prosím nejbližší město, pošlu Vám kontakt.
Rozhodně se nebojte na někoho obrátit, mít ve vztahu drogy a násilí není nic, co byste musela snášet!
Přeji hodně sil,
Jana Justinová