dcera a pervitin
T.L.
Prosím o alespoň první radu.
Naše 19 dcera asi před půl rokem místo školy zůstavala doma se zdůvodnění, že má deprese, že nemůže vstát a jen tak někam jít... Stupňovalo se to a nyní na pololetí nebyla klasifikovaná už v několika předmětech...
V té době jsme u ní objevili marihuanu...
Nyní přestala chodit do školy úplně.
Přestala bydlet s matkou v domě...
Po nějakém pátrání jsme zjistili, že přespává v komunitě kde berou i pervitin...
Neodstřihla se od nás úplně...
Komunikuje, sem tam přespí doma...
Svůj stav svádí na deprese...
Myslíme, že mezi těmi kdo berou pervitin ho bere taky...nedokáže se soustředit, všechno ji rozruší, třesou se jí ruce...docela si zrušíla i dost kamarádů... nikam nechodí...
Není ve stavu kdy by si uvědomovala snad, že by potřebovala pomoc a byla ochotna jít snad do nějaké poradny...pořad tvrdí, že je v pohodě...
Do skoly zkusila jit jednou po docela optimistických dnech, kdy psala že nás překvapí, zvládne... nešlo to... \"všichni se na ni dívali... každý se jen hloupě ptal co tady dělá...\"
Nyní tvrdí, že přeruśí školu, dá se do pořadku /ona prezentuje deprese/ a od září, že bude pokračovat...
Protože má v sobě ještě docela nastavené, že chce od září ve škole pokračovat, tak je určitá šance jí přesvědčit, aby šla k psychologovi, aby měla přerušení ze zdravotních důvodů... jinak pomoc odmítá a tvrdí že je v pohodě...
Prosím, hlavně o radu, protože teď cítíme určitou šanci ji přivést na odborné pracoviště, kam by jste doporučovali... psycholog... K centrum...poradna...?
Je spíš lepší začátek psycholog...? Víme, že to musí být někdo, kdo ji tak zaujme a přesvědči, aby přišla znovu... protoze taky víme, že pokud se to nepodaří napoprvé, může se to podařit...v lepším případě..((( až bude úplně na dně a sama bude chtít... jestli to pak vůbec půjde...
Děkuji moc...
T.L.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete a sháníte si informace, obrátit se na odbornou pomoc je rozumné.
Bohužel jste neuvedl, kde žijete. Netuším tedy, zda Vám doporučené kontakty k něčemu budou. Pokud ne, napište znovu a uveďte prosím, jaká města máte v dobré dostupnosti, rádi Vám vhodné zařízení doporučíme.
Vy jakožto rodinný příslušníci se můžete hned spojit s naší specializovanou Poradnou pro rodiče a to i v případě, že by dcera neměla v tu chvíli zájem spolupracovat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: pondělí až pátek od 9,00 do 19,00 hod
Poradnu najdete v zadních prostorách kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by dcera měla zájem sama se informovat o možnostech, které by případně mohla využít, může zcela nezávazně navštívit jedno z našich dalších zařízení. Tam se poradit, informovat a po té rozhodnout. Ujistěte ji, že vstupem do zařízení se ničím nezavazuje, může se jen přijít podívat, popovídat, rozhodnutí je na ní...
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html
Prostudujte informace v odkazech, pokud by něco nebylo jasné, klidně pište. V případě potřeby jiného kontaktu taktéž.
Zatím se mějte hezky. Přeji dostatek sil všem zúčastněným!
S pozdravem MK