knihy
lucka
Dobry den,
pisi bakalarskou praci na tema historie a soucasnost drog. Chtela jsem se zeptat zda nevite o nejake knize, ktera by popisovala leceni drogovych zavislosti v historii. Nasla jsem spoustu knih, ale vsude je popsana jen soucasna lecba.
Predem dekuji,
Lucka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie.
Netuším, jak dalekou historii. V ČR se do revolučních let toho moc neudálo, jelikož jsme se v Čechách tvářili ,,že drogy nemáme"(lidově řečeno).
Historicky první ambulantní centrum pro nealkoholové závislosti, bylo založené v roce 1971 MUDr.Jaromírem Rubešem jako součást Apolináře v Praze. Středisko drogových závislostí spadalo pod nynější Všeobecnou fakultní nemocnici. V roce 1986 zahájilo jako první v tehdejším Československu výměnu injekčního materiálu u nitrožilních uživatelů. Osamostatněním činnosti Střediska a přechodem ze státní do nestátní formy vzniknul v roce 1991 DROP-IN.
Po roce 1989 se událo mnohé ve všech oblastech, včetně této. Můžete se například podívat do historie naší organizace, která působí od roku 1990, podrobněji o postupném otvírání různých zařízení se dočtete zde: http://www.sananim.cz/o-nas/historie.html.
Můžete nahlédnout i do Výročních zpráv: http://www.sananim.cz/ke-stazeni/vyrocni-zpravy.html
Tyto informace se dají poměrně snadno dohledat na internetu, plno publikací je bezplatně ke stažení.
Doporučuji se podívat na publikaci Drogy a drogové závislosti - mezioborový přístup (Praha, 2003) Kalina Kamil  - druhý díl se zabývá léčbou včetně historie ČR. Je na webu www.drogy-info.cz
http://www.drogy-info.cz/pdf/drogy_a_drog_zavislosti_dil2.pdf
Mějte se hezky, přeji plno studijních úspěchů.
S pozdravem MK