Odbery krve - co vsechno z nich vyctou?
Aynerie
Zdravim.
Uz treti rok uzivam pravidelne pervitin, a aby jste si nemysleli buhvi co nejsem - umim to skvele ovladat, ne jako jini co se ovladat nechavaji. Nejsem fetak, ale konzument..
Mam jen 1 problem - dojezdy. Odjakziva na ne neskutecne trpim a posledni dobou uz jsem zacinala byt hystericka z toho, ze nemuzu dychat.
Dosla jsem si tedy ke sve doktorce (nevi to o mne.. vlastne to o mne nevi vubec nikdo) pro nejakou radu, leky nebo aspon vysetreni abych vedela co to je. Pani doktorku bohuzel nenapadlo nic lepsiho nez zjistit to z krve, tak mi vzala krev, takovou rychlosti, ze jsem to skoro ani nepostrehla, a ze ji posle na rozbor.
Vcera jsem si mela zavolat kvuli vysledkum, jenze mam strach z toho co mi tam mohli vsechno najit a co mi na to doktorka rekne... Nechci kvuli tomu krom zdravotnich mit jeste dalsi problemy..
Tudiz mam 2 otazky
1. Nevite proc nemuzu dychat a jak to zklidnit? Urcite nejsem jedina s timto problemem.
2. Co vsechno mi na rozboru muzou zjistit z krve? Zameruji se v nekterych pripadech i na drogy? - pri klasickem rozboru krve

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci. Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by na zvážení, zda také pervitin z Vašeho života nevypustit.
Při běžných lékařských vyšetření se přítomnost drog nezjišťuje, pokud tomu není důvodu. Zdali paní doktorka usoudila, že to nutno je, Vám zaručit nemohu.
Dle mého názoru, Vám stejně lékař není schopen účinně pomoci, pokud o Vás nebude mít komplexní informace. Už z toho důvodu, že pokud by Vám případně nasadil nějakou medikaci, může spolu s pervitinem dojít ke kontraindikaci, některá jsou až fatální.
Uvádíte, že nechcete mít krom zdravotních potíží potíže ještě další. Obávám se, že si možná neuvědomujete, na jak tenkém chodíte ledě. Konzumace drog jdou ruku v ruce s celou řadou problémů. Dřív nebo později je stejně budete muset, ať sama ze svého rozhodnutí nebo okolnostmi začít řešit. To, že to o Vás nikdo zatím neví, neznamená, že je nemáte nebo snad, že nepřijdou.
Zkuste vše ještě řádně zvážit. Pokud byste chtěla nějaké kontakty na specializované lékaře, které se na problémy nelegálních drog zaměřují a se kterými byste mohla probrat vše co prožíváte a zcela otevřeně pohovořit, napište, můžeme Vám doporučit nějaké kontakty.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK