Absťák
drogy
Jsme s mojí kámoškou až pokrk v drogách. Hulíme, kouříme, opíjíme se, bereme drogy. V poslední době jsme chtěly přestat. Včera jsme se rozhodly že už nic brát nebudem. Kolem desátý večer jsme se třásly a už jsme to nevydržely. Píchli jsme si jednu dávku. Otevřela jsem si flašku vodky a na ex jsem půl flašky vypila a zbytek dopila kámoška. O pár hodin později jsme vravoraly po městě každa s flaškou vodky v ruce. Zpívali jsme a tanovaly. Ráno jsme se probudily v našem byte a všude se povalovaly flašky už nevim co máme dělat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Jak to s Vámi bude dále vypadat, záleží především na Vás a na tom, jak se k celé záležitosti postavíte. Jak Vy, tak kamarádka, každá sama za sebe.
Ke konzumaci drog patří i etapy, kdy samotná droga již nepřináší takový zážitek, který je očekávaný a který buď může dotyčná osoba nalézt v jiné droze (přebít tak svou závislost jinou závislostí na jiné látce, například alkohol). V samotném výsledku to vůbec nic neřeší. Závislost se tím stává komplikovanější, čím déle trvá, tím se násobí poškození organismu, psychiky, stoupá tolerance, sílí samotný návyk plus plno dalších potíží...
U všech konzumujících látek postupně dojde k tomu, že to není to, co bylo zprvu asi očekáváno. Jak sama můžete už pociťovat - je to začarovaný kruh. Dle toho co popisujete, je situace vážná. Vaše a konzumace kamarádky se Vám s největší pravděpodobností zcela vymkly kontrole.  Kombinace nadužívání drog plus alkohol je nebezpečnější o to víc.
Doporučuji sebrat sílu a odvahu a vyhledat odbornou pomoc. Rozhodně to není žádná ostuda a rozhodně nejste jediné, komu problém s drogami a alkoholem přerostl přes hlavu. Sama jste uvedla, že Vaše snaha už si nic nedat selhala, obávám se, že by se podobná situace mohla opakovat.
Neuvedla jste, kde žijete. Netuším tedy, zda Vám tento kontakt k něčemu bude, ale pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše Kontaktní centrum, viz kontakt. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete nebo ne. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy jiné péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Kontaktní centrum, SANANIM z. ú.
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon:  283 872 186
Email:   kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud budete potřebovat jiný kontakt, klidně zase napište. Mějte se hezky a zvažte to. Držím palce!
S pozdravem MK