marihuana a tehotenstvi
monsterdom
Dobrý den, mám dotaz otehotnela jsem, ale kourim maeihuanu kazdy den. Je dobre uplne prestat nebo jen hodne snizit davky te marihuany? Jinak cigarety nekourim a ani nepihi alkohol. A pro miminko chci jen to nejlepsi a hlavne aby bylo zdrave

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že přistupujete k těhotenství odpovědně a sháníte si informace. Samozřejmě by bylo nejlepším řešením marihuanu zcela vypustit, jelikož kouření čehokoli sebou nese různá rizika, která při spalování vznikají. Studie se obvykle shodují na tom, že kouření marihuany v případě matky dítěte má obdobně negativní vliv jako při kouření cigaret. Oproti matkám, které nekouří vůbec je např. větší pravděpodobnost předčasných porodů, nižší porodní váha/délka narozeného dítěte, stejně tak je zde nepotvrzené riziko vrozených vad.
Proto by bylo vhodné marihuanu v období těhotenství neužívat. Pokud už jste nějakou dobu v těhotenství kouřila, neznamená to automaticky, že se něco zásadního dítěti muselo stát, nicméně je bezpečnější s tím přestat. Uvedla jste, že konzumujete denně, nebude to tedy pro Vás problém (?).
Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (www.drogy-info.cz) - zpravodaj Zaostřeno na drogy, věnovaný právě těhotenství a užívání návykových látek, viz odkaz:
http://www.drogy-info.cz/index.php/content/download/45322/204356/file/Zaostreno_na_drogy_200704_drogy_a_tehotenstvi.pdf (Konopným drogám se věnuje kapitola 5/3.)
Netuším, kde žijete. Pokud by Vám byla dostupná Praha, můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení, které má ve svých službách mimo jiné i program pro matky/uživatelky, možná by nebylo od věci si o všem více popovídat a získat i určitý druh podpory. Tak to zvažte.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Pokud by něco nebylo jasné, nebo jste měla doplňující dotazy, neváhejte napsat. Přeji, ať se Vám i miminku daří.
S pozdravem MK