pervitin a následky
kkk
Dobrý den,
jaké jsou zdravotní následky dlouhodobějšího užívání pervitinu šňupáním? Dozvěděla jsem se, že má sestra, když byla mladší užívala nějakou drogu, nyní má velmi závažnou rakovinu prsu a mamka mi tvrdí že je to z toho... je to možné nebo mě jen straší? Jaké další účinky na lidské zdraví má pervitin? škodí nějak žaludku, střevům či dalším orgánům? Díky za Vaši odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Působí anorekticky, jeho konzumenti během svého užívání mají mnohonásobně menší přísun potravy, leckdy žádný. Přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus nezbytné tak zkrátka postrádá. Postupně je způsobeno, že organismus začne rapidně ubývat na váze a tím také chátrat. Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, poškození nosní přepážky (až její zborcení), problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem. Konzumace drog nemá se zdravým životním stylem nic společného a je to velká zátěž pro organismus, včetně psychiky po všech stránkách.
Rizika se objevují vždy a to nejen v oblasti fyzického zdraví. Také to má samozřejmě značný dopad na psychiku jedince, leckdy může vyvolat nevratné změny. Nemluvě o sociálních propadech a právních problémech, které se k tomuto způsobu života také váží.
Jestli sestřina nemoc má přímou souvislost s jejím životním stylem v minulosti, si opravdu netroufám odhadnout.
Mohu se zeptat, proč máte pocit, že Vás matka straší? Má k tomu důvod?
MK