Jde to vubec ?
yangchick
Da se vůbec nekdy z toho opravdu dostat? Opravdu jde zapomenout na ten pocit když si dam, slysim super hudbu a alespoň chvili je to dobry? Vim ze za to co prijde po tom to ani ze setiny nestoji, zazila jsem to...mam za sebou detox a léčbu ale tu jsem po mesici a pul opustila...a stejne to tam porad je, ještě jednou, alespoň na chvili... rikam si, ze jsem do ty lecby ani chodit nemela, lidi tam maj fakt problémy a ja si jen ujela na sniffu peri, nikdy jsem si nepichla, je mi 20 muzu delat cokoli...jenze to porad nejde, vždycky par dni si rikam ok jsem v pohode a pak zase par dni nalozena v piku ale vždycky to je par dni a zase jsem par dni ok, pracuju, takze to nejak jde ale nevim... proste da se toho nekdy uplne zbavit? nebo se proste musim prestat chovat jak dilinka, rozhodnout se skoncit a udelat to? ja ale chci a vim ze to je blby, jenze vždycky si me to nejak zavola zpatky... nejde o zavislost, tak proc mi to nejde :-/ chci varovat ostatní ruce pryc dokud to jde od všech drog... !

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Nepíšu to pro to, abych Vás uklidnil, ale můžete si být jistá, že dostat se z užívání drog lze. Vzpomínky a touhy po příjemných stavech časem ubývají jak na intenzitě, tak na četnosti, tím spíš v čase, kdy už si člověk dokáže přinášet radost jinak, než drogou. Čím dříve závislý začne, tím je proces osvobozování kratší, a méně bolestný. Těm, co o něm uvažují, ale odkládají jej, se stává, že jej nikdy nezrealizují. Měsíc a půl léčby po detoxu, Vám jak vidíte, nestačilo. Je tedy nasnadě, že potřebujete absolvovat léčbu celou, tedy detox + pobytovou léčbu + dlouhodobé doléčování, podle Vaší vlastní potřeby. Léčba závislosti, jak zřejmě víte, je vždy během na delší trať. Jejím cílem ale není zdaleka jen to, aby závislý přestal drogy užívat, ale aby dokázal uchopit život do vlastních rukou, žil v dobrých vztazích s okolím, měl skutečné přátele, dokázal navázat prosperující partnerský vztah, udržet a hýčkat jej, vytvořit si zázemí, měl práci do které nebude chodit s odporem, a dokázal si život bez drog užívat, radovat se z něj, přes všechny těžkosti a úskalí, která přináší.
Říká se, že "druholéčby" bývají mnohdy úspěšnější, než prvoléčby, protože pokud je závislý skutečně motivován, usiluje o to, aby neopakoval předchozí chyby. To píšu, abych Vás povzbudil. Jsme v dlohodobém kontaktu s řadou klientů, které mělo často okolí za "beznadějné". Dnes již roky žijí bez drog, v dobrých vstřícných vztazích, chodí do práce, která je naplňuje, často už v manželstvích s vlastními dětmi, kteří by Vám řekli, že by neměnili. Prostě nepláčou po "starých časech", ani na ně nevzpomínají s nostalgií.
Píšete, že u Vás nejde o závislost. Běžně si takový soud netroufnu vynést, ale všechno napovídá tomu, že závislá jste. Prvním, a vůbec nejzákladnějším krokem, bezpodmínečným k tomu, aby se člověk mohl se svou nemocí popasovat s nadějí na úspěch, je závislost přiznat. Sobě i blízkým. Také svou bezmoc ji zvládat.
Neznám příběh Vaší první léčby, nakolik jste do ní nastoupila z vlastní vůle, a nakolik jste byla tlačena okolnostmi. Pokud máte pocit, že k další léčbě nemáte dostatek vlastní touhy a vůle, neházejte tuto možnost do koše. Zkuste podniknout aspoň pár kroků nadějnějším směrem. Kontaktujte odbornou pomoc. Pracovníci služby Vaši motivaci podpoří. Mám za to, že nejspíš o službách, které působí ve Vašem okolí víte. Rozumné by bylo kontaktovat odborníky, kteří Vás už znají. Chápu ale, že Vám to nemusí být z nejrůznějších důvodů příjemné. Můžete tedy telefonicky kontaktovat některou další službu, nebo zařízení, a domluvit si termín schůzky. Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro pozitivní změny a k životu bez drog podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Dostanete podporu, pochopení, respekt a zasloužený obdiv, i za to, že jste dokázala přijít sama. Získáte informace, případně další potřebné kontakty. Uvidíte, že se Vám po pohovoru, který může proběhnout i zcela anonymně, citelně uleví. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Takový pohovor bude nezávazný, služby jsou bezplatné.
Kdybyste potřebovala pomoci s nalezením vhodných služeb ve Vašem dosahu, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám obratem kontakty pošlu.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit například s pracovníky Kontaktního centra,
nebo Denního stacionáře Sananim, organizace, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Bududu rád, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď prospěšná.
Seberte kuráž a zkuste to, nemáte co ztratit.
Držím palce a přeji vše dobré,
Amrit Sen.