Zkoušení drog
anonym
Dobrý den. Poslední dva roky se mi nedaří v pracovní oblasti,když jsem doma někdy večer sama tak si říkám : Co lidi vidí na drogách? Jsou opravdu super? Někdy mám pocit, že ti lidi ví co dělají, a že dávka je jeich jediná radost, štěstí. Proto mě to ke drogám táhne.Taky chci zažít to štěstí. Dívám se na filmy o drogách a poslouchám písničky o nich atd..
Jsem ještě mladá proc to neskusit a neradovat se ze života? (Zatím jsem ještě nic nezkusila)
Díky za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je dobře, že otevřeně píšete o tom, co se Vám honí hlavou.
Nejsem si úplně jistá tím, zdali se lidé na drogách dají nazvat osobami šťastnými. Rozhodně se lze učinit šťastným i jinak, bezpečněji a bez riskování zdraví, v krajním případě i života.
Nevinné zkoušení se v mnoha případech vymkne kontrole. Pokud jste zrovna v životní etapě, která nevypadá úplně podle Vašich představ, je pak mnohem snadnější a rychlejší drogám propadnout a hledat v nich jakési pomyslné východisko. To, ale nemá se štěstím opravdu nic společného. Pocit štěstí je dosti relativní pojem a to v jiných rozměrech, než je konzumace drog. Možná, že je mnohem výhodnější cítit se ,,jen" spokojený.
Lidé na drogách sice mohou vnímat v počátcích svých konzumací pocit štěstí. Nicméně je to velmi chvilková záležitost vyvolaná zcela nepřirozeným zásahem do lidského organismu včetně psychiky. Příjemné prožitky velmi záhy vystřídají silné emoční propady a postupně se život s drogou, potažmo závislostí stává pouhým utrpením. Nezdá se mi rozumné vrhat se do začarovaného kruhu problémů, které drogy sebou nesou. Velká většina těch, kteří se posléze snaží z drogové závislosti dostat, se shodují na tom, že jim tento způsob života přinášející sebou notnou dávku nemalých ztrát za to vůbec nestál. Nejenom, že devastují svá těla, psychickou odolnost, ale také ničí veškeré vztahy kolem, rodiny a blízké okolí. Dále ve většině případů přichází o svá zaměstnání, nedokončují studia, což je po té pro další fungování v běžném životě dosti omezuje. Život s drogou je také o financích, mnohdy je závislý člověk okolnostmi přinucen dělat věci, které by nikdy normálně neudělal, například prostituce, páchání různých trestných činů atd. Myslím, že je to cesta, kde Vám v samotném důsledku asi moc dobře nebude a opravdu velmi těžce se z této cesty vrací zpět.
Pokud jste stále ve fázi rozhodování, doporučuji vše ještě řádně zvážit, i s důsledky. Možná by nebylo od věci vyhledat psychologa nebo psychoterapeuta, se kterým byste mohla otevřeně hovořit o svých potřebách. Možná byste postupně přišla na to, co Vám ve Vašem životě opravdu chybí a nalézt spokojenost jinak, bezpečněji a zdravěji.
Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak se vše s Vámi dál vyvíjí, ať už se rozhodnete jakkoliv.
Mějte se hezky. S pozdravem MK