pernik
utajeny clovek
Před osmi lety sem přestal brát perník. Bral sem ho pět let. Co sem přestal byl sem v hajzlu věčné unavený sklesla nálada divný stavy mel sem strach z lidi nemohl sem jezdit tramvaji strach jít nakoupit a tak. Po čelo dobu sem to řešil bez psychiatra. V autobuse sem mel pocit ze na me všichni koukaji a nemohl sem dýchat. I pres to všechno sem nešel k psychiatrovi. Tři asi dva roky. Sem byl doma a pak sem si hledal práci dělal sem různé brigády atd. Nakonec sem dělal na dohodu o provedení prac a vystřídal nějaký činnosti např úklid v divadle čištění kanálu v depu mytí oken v kancelářích sekutiru dále manipulačního dělníka nakonec naposledy sem tři měsíce dělal v Německu protože jako malými me jazyky šli učil sem se anglicky i německy tak sem dokonce i v Německu pracoval. Momentálně plánují se vrátit do německá a plánují i Anglii a Kanadu příští rok. Bohužel moje stavy SOU porad stejně nejradejib sem sam. Nerad chodim ven na ulici vubec nechodim do baru a hospod momentálně shanim auto jen abych nemusel jezdit po Praze v tramvaji. A furt me to omezuje. Tento rok. Již je to osm let sem se odhodlal jít k psychiatrovi jelikož sem vyzkoušel různé alternativní léčby léčitelé kartare ale nic mi nepomohlo. Jen sem vyhodil prachy. Psychiatr mi napsal prášek cipralex. Beru ho cca tři týdny nebo měsíc. Víte me by zajímal vas názor co mám dělat. Já sem z drogou přestal ze dne na den. Feťák sem nebyl bral sem pět let ale feťák sem nebyl.me prostě zajímá co mi vlastně je a jesljestli se to změní. A co vůbec mužů dělat. Víte koupim auto všude budu jezdit autem OK to je pohodlne . ale radši sem doma. Třeba ted plánují Německo protože tam budu pracovat na částečný úvazek a uzivim se tím. Nevím jestli mám jít třeba do Bohnic na nějaký extra test. Nevím jestli si mám vybehat důchod a tak. I kdybych důchod mel tak bych si stejně našel práci i když je to pro me obtížné byt mezi lidma. Vždy volim prace kde se nepotkavam s lidmi nebo je vůbec nepotkam i když to je luxus. Nejraději bych byl kdybych mohl té eba rok zdravé jist a cvičit. Hrozné by me zajímalo co by to s mou psychikou udělalo. Já nejsem ale bohatý člověk a to si dovolit nemůžu včetně toho ze i v posilovně sedmi nelíbí jelikož tam SOU lidi a já se vůbec nedokáží soustředit. Takže ani sem od te doby neměl žádný vztah. Víte já si stín pořadím. Já se tomu přizpůsobit najdu něco v Německu nějaký úklid. Budu dělat čtyři hodiny denně abych RO psychické i fyzicky zvládl za měsíc si koupil nějaký vybaveni. A za rok se třeba i pres ty me potíže vydán do Kanada na sezonu sbírat třešně a budu vydělávat víc než ostatní olej. Ne ze bych mel po příjezdu.z německá peníze. Ty už sem stačil utratit ale vlastně ani nevím co mi je a jestli se toho někdy zbavil takový život se mi nelíbí. Určité mám sociální poruchy a délky to vim na milion procent ale štve mi ze o tom se mnou nikdo nemluví. Všichni me maj zalenocha a idiota ale to já nejsem. Ale prostě je to dost těžký musím se těm mým pocitům podřizovat. Kdybych například dělal v krame tak tam bych se zbláznil z tech pohledu lidi. Nejvíc me štve ze cítí celkové nezájem nebo spis špatný systém v ČR. Napriklad sem volal expertovi na drogovou problematiku a říkal sem mu co me trápí a on mi řekl ze me může pomoci jediné pokud sem závislí ale na ty problémy potom ze je psychiatr. Mohly by stě reagovat nějak poradit. Víte i když sem si to způsobil sam tak si myslím ze mám nárok aspoň na nějakou podporu od státu. Nechci určité plny důchod abych mohl pracovat alebrad bych to mel vše oficiálně a aby mi někdo pomohl protože já se docela srDim za to o to m mluvit a taky se bojím co mi řeknou. Já vim zebsebbto může zlepšit a ze semnto vlastně zatím lecim chvíli ale p mám strach jestli v RO m třeba není ještě něco horšího. Štve ze sem se ted vrátil z německá a už sem zase bez peněz a vidím jak SOU rodiče star a stidim senátu byt zdarma. Chtěl bych to mít nějak oficiálně aby i oni pochopili ze si nevymyslim ze mám prostě zdravotní probem. Třeba i i někoho kdo by jim to mohl vysvětlit. Doufám ze mi odepisete a poradite. Dam takový příklad. Když sem si dělal autoskolu tak sem to zvládl i řízení zvládal ale velmi me věci unavujou a mám i zimnice porad. Ale ted už to nevzdam . zjistila sem ze vzahrabicci SOU dobře možnosti ale rad bych dokud sem ted tady v ČR rad bych se s někým poradil kdo by skutečně mel zájem mi poradit. Děkuji(PS vyhybam se očními kontaktu nemám rad když na me cizí lidi koukaji sem naštvaný moc části se neraduji sem smutný sam atd takový zranitelný tvarům se jak King možná tak i někdy pzsobima ale cítím se jak pytel hoven. Někdy snad odpovite

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Je dobře, že píšete. Máte můj obdiv a respekt, že jste dokázal s drogami přestat, a že se držíte. Vaše potíže, které nejsou nijak vzácné, lze určitě řešit, případně léčit. Jako první krok Vám doporučuji využít specializovaných ambulantních služeb CADAS v Praze, kde se Vám dostane podpory a kde, pokud budete mít zájem, a navrhne li Vám to některý z tamějších specialistů, můžete vstoupit do ambulantní terapie. Tyto služby jsou bezplatné, před prvním pohovorem je nutné se telefonicky objednat a domluvit si termín schůzky. Jednou z cílových skupin tohoto zařízení jsou lidé s anamnézou užívání nealkoholových omamných a psychotropních látek, kteří trpí dalším duševním onemocněním (komorbidita), tedy i klienti, jejichž psychické potíže nějak souvisí s předchozím užíváním drog. Zkušený specialista Vám rovněž navrhne postup, jak lze řešit Vaše další problémy, a jaké jsou možnosti získání zmiňované státní podpory, nebo invalidního důchodu, o kterém píšete.
Kontakt:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Telefon: +420 222 924 245
GSM: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/principy-prace.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/prijem-klientu.html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/nase-cile.html
Přeji Vám hodně štěstí, ať je Vám brzy lépe a vše nabere radostnější směr.
Kdykoli napište,
Amrit Sen.