problémy s dcerou
Iva
Dobrý den, prosím Vás, nedávno jsem zjistila že moje dcera(17) bere pervitin. Poté co jsem to zjistila utekla z baráku, po 14 dnech ji PČR našla a přivedla zpět. Vše se ted řeší přes socialně pravni ochranu deti a kdyz už vypadalo vše nadejne, dcera utekla znovu - včera - . Bude jí v srpnu 18 tak se bojím ze uz se nevrátí.. ale píšu sem hlavně proto, že máme ještě mladší dceru ktere je 15 let a chci se tedy zeptat, jestli mi třeba socialka muze mladsi dceru odebrat. Jsme jinak bezproblemova rodina s vlastním domem.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Ivo.
Mrzí mi, že se situace takto vyhrotila. Chápu, že je to velmi nesnadná situace vyvolávající plno obav a pochybností.
O mladší dceru se obávat nemusíte, ve smyslu zájmu orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Tam by případný zásah hrozil v momentě, kdyby nějakým zásadním způsobem pokulhávala péče z Vaší strany či hrozilo týrání apod. Pokud ,,krom" rizikového chování starší dcery vše funguje standartně a mladší dcera ničím netrpí, ani není zanedbána její péče a výchova, nemá problémy s neomluvenými absencemi ve škole, či nějaké jiné další výchovné potíže, odebrání se nemusíte bát.
Umím si představit, že je to pro Vás opravdu těžké. Pokud byste si chtěla o všem co se děje více pohovořit, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče (v případě, že pro Vás Praha není problém).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu najdete v zadní části kavárny Café Therapy. Provozní doba je od pondělí do pátku 9,00 až 19,00 hod., na první konzultaci je nezbytné se předem objednat. Veškeré poradenské služby jsou poskytovány zcela bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Přeji dostatek sil a brzký návrat dcery.Budu ráda, když dáte vědět jak se vše dál vyvíjí. Držím palce!
S pozdravem MK