Marihuana a vliv na dítě
Em
Dobrý den.
Přítel je dlouholetý uživatel marihuany a protože se snažíme o dítě tak bych se chtěla zeptat jestli má marihuana vliv na spermie a tím pádem i na miminko. Popřípadě jaký vliv to může mít.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud přítel konzumuje marihuanu a Vy ne (v průběhu těhotenství a kojení), tak dítě ohroženo není. Myšleno ve smyslu možných nějakých vrozených vad.  Pokud by nějaké drogy konzumovala matka dítěte, tam by samozřejmě problém být mohl. V tomto případě se pak může jednat o celou řadu vlivů, které se odvíjí od intenzity konzumace, od typu užívané látky a celkového životního stylu matky.
Pokud by přítelovo užívání trvalo i nadále, může to v určitém smyslu také ohrozit vývoj dítěte. Rodič konzumující drogy není úplně ideální pozitivní vzor a jeho návyk a chování může třeba ohrožovat stabilní chod a fungování rodiny. Není neobvyklé, že po narození dítěte matky méně tolerují partnerovi konzumace, což leckdy vede k hádkám a vztahovým problémům. Možná by nebylo od věci si tuto oblast mezi sebou ujasnit ještě před narozením. Ale to je samozřejmě na Vás.
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, neváhejte napsat.
S pozdravem MK