Píchnutí o jehlu
Sabre
Dobrý den, před dvěma dny jsem uklízel byt ve kterém se mnou je jako spolubydlící má kamarádka a náhodou jsem se píchl o použitou jehlu a nevím co mám dělat.Mám docela strach , abych se něčím nenakazil , protože kamarádka je s velkou pravděpodobností drogově závislá.Děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
I přesto, že pravděpodobnost nákazy tímto způsobem je nízká (viry HIV a hepatitida B a C jsou extrémně citlivé na vyschnutí, vydrží aktivní na použitém injekčním materiálu v řádu několika minut), přece jenom jistota je jistota. Doporučuji navštívit lékaře a to v odstupu 3 až 6 měsíců od píchnutí použitou jehlou a nechat se raději otestovat.
Můžete se obrátit na jakékoliv infekční oddělení nemocnic nebo zdravotní ústav (hygienickou stanici), případně využít některý z uvedených kontaktů:
AIDS centrum Fakultní nemocnice Bulovka
Budínova 2, Praha 8
Tel: 266 082 628, 266 082 629
Doc. MUDr. Staňková Marie, Csc
http://www.fnb.cz
Zdravotní ústav Poradna HIV/AIDS
Myslíkova 6
Praha 2
Tel: 222 584 639
MUDR. Antošová Danuše
http://www.zupraha.cz
Poradna pro choroby jater pro Prahu a okolí
Vladimírova 10
Praha 4
Tel: 234 091 142
MUDr. Řehák Vratislav
http://www.hepatitis.cz
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne. Případně napiště jak dopadl rozhvor s kamarádkou, (pokud již proběhl) a co Vám k tomu řekla. V případě potřeby napiště znovu.
S pozdravem MK