Jak přimět manžela přestat fetovat
Mishicka
Dobrý den, můj manžel užívá pervitin. Pořád mi tvrdí že ne, ale ačkoliv je mi to blbé koukám se mu do mobilu kde se na tom domlouvá s kolegou. Máme 14ti denni miminko a já už jeho lží a fetování mám dost. Jak ho donutit aby se mi přiznal a šel se léčit?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou, záleží na motivaci a spolupráci manžela. Pokud s Vámi v tuto chvíli není ochoten ani na toto téma hovořit, s největší pravděpodobností, by v tuto chvíli ani moc nechtěl slyšet o nějaké odborné pomoci.
Chápu, že Vás to trápí, není to snadná situace. Můžete prozatím pomoc využít Vy sama, bez ohledu na to, jak je v tento moment manžel motivován nebo není. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí ve svých službách i poradenské služby pro partnery a rodiče. Je tedy možnost v osobním kontaktu více a konkrétněji probrat vše co je třeba a lépe se tak poradit jak vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, dozvědět se více komplexních informací o celkové problematice a také jak motivovat k tomu, aby i ten koho se problém týká, jej začal řešit. Jsou to velmi individuální záležitosti a je vždy třeba mít více ucelených informací, universální návod aplikovatelný na všechny bohužel neexistuje. Nejenom, že se poradíte jak vhodně postupovat dál, ale je to i určitý druh podpory, což s ohledem na situaci není k zahození.
Neuvedla jste, kde žijete. V případě, že je Vám dostupná Praha, můžete využít naší specializované poradny pro blízké osoby, kontakt níže. Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a upřesněte, jaká města by Vám nejvíce vyhovovala, větší města. Tyto poradenské služby jsou bezplatné a nezávazné, nemusíte se ničeho obávat.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
(poradna se nachází v prostorách kavárny Cefé Therapy)
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527 (nutné objednání předem)
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: Po - Pá 9,00 až 19,00
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte Vy i miminko hezky. V případě dalších dotazů nebo potřeby jiného kontaktu neváhejte napsat. Přeji dostatek sil.
S pozdravem MK