Pozitivni test na marihuanu
Drak
Dobrý den,
Pracuji jako obchodní zástupce a stalo se mi, ze me zastavila policie ČR provedla test na alkohol - negativni a pil jsem před dvěma dny poměrně hodně, zabíjelo se dítě. Provedli též na drogy s tím, ze je pozitivni. A to jsem kouřil den před zapijenim. Policie mi na místě zabavila řidičský průkaz. Mam za to, ze jsem nehl byt pod vlivem, nemílím li se, tak se na internetu se píse, ze člověk je pod vlivem psychotropních látek max. 18 hodin. Odebrali mi jak moc, tak krev a zároveň me sestra testovala zda chodím po čáře, trefim si nos, vše bez problému. Je pravda, ze i dny před tím jsem kouřil marihuanu též. Bylo co oslavovat. Začal jsem podnikat 1.4. Jsem závislí na automobilu. Chtěl bych zeptat co me čeká? Jak se mam bránit, zákon říká něco ve smyslu, ze musím byt pod vlivem, což dle mého jsem nemohl byt, alespoň doufám. Copak neexistuje presunkce neviny? Co když to bude opravdu negativni na látky, které způsobují zkoureni? Měl bych právo na odškodnění? Policie se za mnou navíc otáčela uprostred křižovatky bez majáku pak určitě po obci museli jet více než 50km/h protože i ja krájet zrychlil, aby me neotravovali k vůli kauci, byla zima. Když by to bylo pozitivni, mohl bych to napadnout u soudu, ze sama policie porušila zákon? Ma jaký zaplní až me dojeli? Hledám jakou kolik cestu, abych nepřišel o řidičák.
Děkuji pěkné za odpovědi

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud jste nebyl pod vlivem, laboratorní test to ukáže. Test na THC bude asi pozitivní, ale bude ukazovat jiné metabolity, než kdybyste byl akutně pod vlivem drogy. Řidičák Vám tedy vrátí. Bude to ale chvilku trvat, většinou je to do měsíce.  V tomto případě se nedá uplatnit presumpce neviny, protože podle orientačního testu jste byl vinen. Jen není stoprocentně spolehlivý a přesný, a proto se pokračuje dál k přesnějšímu testu v laboratoři. Policie bohužel nemá k dispozici žádný přesnější ani lepší postup, což není úplně její vina.
Co se týče jejich "přestupků", s tím byste počítám moc neuspěl. Policie při výkonu služby není povinna dodržovat všechna pravidla provozu tak přesně, jako ostatní. Navíc Vy jste asi tak úplně podle praivdel také nejel, tak bych do toho moc nešťourala...