halucinace partnera
Marie B
Dobry den,prosim o pomoc ci radu,nevim uz si rady jak muzu partnerova pomoct.Zhruba pred tremi lety bral pervitin(nitrozilne).Pote byl zhruba 7 mesicu cisty.Kdyz byl nejaky problem,tak si obcas snupl.Ted mel naposledy pred tremi tydny.V noci nemuze spat,mluvi sproste,ze ho nekdo porad obrezuje a vola mu v noci jestli nechce pervitin.Ze porad nekdo stoji u popelnic,nejaci fetaci.(porad ty popelnice)Pritom jsem lezela vedle nej a zadny telefonat neslysela.Rano jsem se ho jeste ptala at se podiva do hovoru v kolik hodin mu to volalo,rekl,ze to vymazal.Podle meho ma halucinace nebo nejake bludy.Prosim poradte,jak mu muzu pomoct.Vymluvit,mu to asi nevymluvim.Predem dekuji za odpoved.Marie B

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Marie.
Těžko dělat nějaké závěry takto přes internet. Podle toho jak situaci popisujete, by se mohlo jednat o nástup toxické psychózy, ale s určitostí to stanovit takto nelze.
Při chronické intoxikaci, užití vysoké dávky (lze i po jednorázovém užití) se může rozvinout toxická psychóza ve formě paranoidně-halucinatorního syndromu (mezi uživateli slangově řečeno ,,stíha"). Což je stav velmi obdobný stavům, kteří prožívají osoby u kterých je diagnostikována schizofrenie. S tím rozdílem, že pokud se látka nadále neužívá, toxická psychóza postupně slábne, až odezní zcela. S dalšími konzumacemi nepříjemné stavy a prožitky gradují a mají vzestupnou tendenci. Takže by bylo vhodné, aby přítel už nic nekonzumoval (včetně alkoholu a THC).
Pokud je opravdu přítel tři týdny čistý a jeho stav neodeznívá, doporučuji se obrátit na odbornou pomoc a to co nejdříve. Níže uvádím kontakt na Kontaktní centrum u Vás. Lze využít zcela anonymně a veškeré služby jsou bezplatné, nemusíte se ničeho obávat.
Kontaktní centrum, RENARKON
Pionýrů 1757, Frýdek-Místek
Tel: 558 628 444, 606 694 244
Email: kcfm@renarkon.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štefaníková Magdaléna
Provozní doba: PO - PÁ 9,00 - 16,00
K-centrum poskytuje služby lidem, kteří užívají nealkoholové drogy, experimentátorům, pravidelným uživatelům a závislým na těchto drogách od 15 let věku, dále pak jejich rodinným příslušníkům, partnerům a dalším blízkým osobám. Můžete se tedy dojít poradit i Vy sama, pokud by přítel odmítal a konzultovat tak další vhodný postup. Pokud by byl přítel nějak nebezpečný, jak sobě, Vám nebo okolí, neváhejte volat záchranný systém.
Více informací o zmíněném zařízení zde:
http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-frydek-mistek/leve-menu/kontaktni-centrum-frydek-mistek
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne. Když budete mít chuť, můžete napsat, jak se vše dál vyvíjí. Držím palce!
S pozdravem MK