marihuana
katka
Dobry den, dnes jdu na konzultaci k psychiatrovi ,mame rodinne problemy,ktere skoncili pritelovym pokusem o sebevrazdu. Od te doby kazdy den vecer kourim marihuanu, psychiatrovi v tom lhat nechci ale bojim se jestli muze kontaktovat socialku,mam syna 2,5 roku. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Katko.
Tak jelikož jste psala včera a i včera jste měla jít na konzultaci s lékařem, asi je již tato odpověď bezpředmětná...
Jak to dopadlo? Řekla jste o svých konzumacích marihuany svému lékaři?
Ohlašovací povinnost se dá předpokládat u závažnějších trestných činů týrání svěřené osoby či ohrožování výchovy mládeže. Tyto trestné činy nejsou naplněny automaticky tím, že matka užívá drogy, ale konkrétními skutky, které zakládají daný trestný čin tj. především týrání.
Ohrožování výchovy mládeže v těchto případech přichází v úvahu jednáním spočívajícím v "závažném porušení povinnosti pečovat o osobu mladší než osmnáct let".
Pokud se o týrání svěřené osoby kdokoli hodnověrně dozví, má skutečně povinnost čin překazit, a to nejlépe oznámením policii či státnímu zástupci.
Případy, kdy není naplněna skutková podstata některého z trestných činů, avšak jsou zde známky snížené péče, je možné informovat místně příslušný odbor sociálně právní ochrany dětí (na obecních či obvodních úřadech), který má široké možnosti intervence - poradenství, dohled či návrhy k soudu na svěření dítěte do péče jiné osoby a další.
Takže když to přeložíme do obyčejné mluvy, je na daném lékaři, jak Vaši informaci vyhodnotí a jak moc mu bude nebo nebude připadat ohrožující tato skutečnost s ohledem na vývoj a výchovu Vašeho dítěte. Pokud mohu zapátrat ze zkušeností z praxe, lékaři většinou ocení důvěru, se kterou se k němu pacient/klient obrací a snahu s problémem pracovat. Ale za Vašeho lékaře opravdu hovořit nemohu.
Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo.
Mějte se hezky. Přeji dostatek sil, chápu, že jste ve velmi těžké situaci.
S pozdravem MK