THC a alkohol
cobos
Jsem si vědom toho, že kouření marihuany v kombinací s pitím alkoholu poškozuje mozek víc než konzumace těchto drog odděleně. Ale co když jsem kouřil jeden den marihuanu, a další den pil alkohol.. sice ještě mám v krvi THC ..ale ne to aktivní? Anebo jak to vlastně je? A je tahle situace nebezpečná, nebo může poškodit mozek tak jako při užití těchto drog zároveň? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Není lehké říci, jestli odděleně nebo najednou, je méně rizikové a více/méně škodlivé. Vše je výrazně individuální. Snad ani nejde o společné užívání, jako spíš o frekvenci a užité/užívané množství, ať už alkoholu nebo jen THC nebo jejich kombinace.
Dále, THC je vždy a pouze jen jedno, a to aktivní. Neaktivní THC je nesmysl. Lze říci neaktivní obsahové látky konopí, ale nikoli "neaktivní THC".
Jestli máte THC v krvi den po konzumaci, je velice těžké odhadnout - závisí na užitém množství, obsahu THC v užité droze, na Vašem metabolizmu, na Vaší tělesné konstituci atd.
Samozřejmě, jakákoli psychoaktivní látka teoreticky může poškodit mozek (některé jsou pro mozkové buňky více toxické, některé méně), ale organické poškození mozku není jediné co při konzumaci psychoaktivních látek hrozí - může nastat i poškození jiných částí organizmu - např. plic, žaludku, jater, srdce, cév atd. Dále je podsatné, že kromě fyzického poškození může také dojít k poškození v rovině psychické a sociální, tj. objeví se u uživatele nějaké psychické onemocnění (však samotná závislost pak má také složku psychickou a sociální, někdy také spirituální/existenciální), dochází ke ztrátě zájmů, přátel, zaměstnání, školy, bydlení, rodiny atd.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, napište další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec