Jak se dostat z metadonu?
štefan
Dobrý večer,jemy 33 let a už třetímrokem chodím do metadonoveho centra.Největší mojí dávkou metadonu bylo 19 kubíku/95ml,postupně během asi dvou let sem snížil dávku na 6kubíku/30ml a už my bylo docela dost blbě tak jsme zůstal až do této doby na 7 kubících/35ml.Jsem zoufaly už nevím jak se ztoho metadonu zbavyt.Máme s manželkou 15měsíční dceru a jáskrz to že jse léčím z depresemy a panickymi ataky beru už asi 14 let XANAX 1mg denně,proto nemohu přejít do skupiny kde bych mohl dostavat vydeje metadonu domu a tak jsme nucen chodit do centra každodenně.Skrz to nemohu ani pracovat prostě nic.I když jsme sy sebou jistý že bych už nic nebral myslím drogy herak,pervitin tak nevím jakym zpusobem jsem dostat z metadonu.Nevím jestly mě totiž zabere Suboxone protože když jsem ještě bral Heroin tak mě nepomáhal Suboxone 2mg.Proto vás prosím a chtěl bych pomoct od vás.Myslíte že by mě 8mg Suboxonu pomohl naabystinenční příznaky z 7 kubíků/35ml metadonu?Mám strach přejít z duvodu že my nepomuže.Existuje třeba ještě něco podobného na bázi Suboxone?Děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
opravdu se nedá říct předem, navíc jen takhle na dálku a zprostředkovaně, jestli Vám něco pomůže nebo ne. V každém případě přejít z methadonu na Suboxone znamená zbavit se pouze denního docházení. Nezbavíte se závislosti, jen budete mít jinou, asi trochu méně otrvnou, které se ale také poměrně těžko zbavuje a navíc stojí podstatně víc peněz.
Pokud ale víte, že drogy už nechcete, proč se jich nepokusit zbavit úplně? Uvažoval jste o léčbě? Sice by to pro Vás bylo zpočátku hodně času a energie (které takhle ale stejně jdou na vrub methadonu), ale pak byste byl opravdu volný, nemusel už byste řešit žádnou závislost. Také by se Vám mohlo podařit během léčby řešit deprese a panické ataky, kterými takovou dobu trpíte.
Chce to zpočátku hodně odvahy, ale myslím, že by se Vám to mnohonásobně vyplatilo.