Zabavení nádobíčka
známí z káčka
Má policie právo mi zabavit stříkačku s fýzákem, i když jsem jim předložil kartičku z vašeho K-centra? Neni to plejtvání i s vašema penězma? Vy mi to vyměníte za použitý a oni to zdřejmě zničí. To si to mám příště střelit radši hned uvás? Nehrozil by vám za to ňákej postih, kdybych třeba řek, že jste mi jen ukazovali bezpečnou aplikaci a nevěděli že mám v tý vodičce rozpuštěný peří?

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den.
Pokud je ve stříkačce "nášleh". Policie ho zabavit může. I kdybyste tvrdil, že je v něm živá voda. To však prokáže až detailní analýza obsahu. Ve chvíli, kdy máte něco ve stříkačce, může se na to pohlížet jako na nášleh připravený k injekční aplikaci. Pokud jste navíc uživatel drog, musí policie zjistit co je obsahem stříkačky. Neboť tento nález může sloužit jako důkazní materiál.
Policie by neměla zabavovat nepoužité injekční stříkačky. Máte pravdu v tom, že jde zabavování proti tomu, proč se stříkačky vyměňují. Svým způsobem to za plýtvání považovat můžeme. Nadruhou tranu, pokud policie při osobní prohlídce podezřelé osoby objeví injekční stříkačky, zjišťovat zda-li jsou použité či nikoli, policie na místě patrně nebude. Pohlédne na ně jako na použité, a z preventivních důvodů je zlivikduje. Stříkačka, může být použitá i jako zbraň.
Záleží vždy na jednotlivých policistech, jak danou situaci posoudí a vyhodnotí. Proto taková setkání nekončí vždycky zabavením "nádobíčka".
V současné době nelze v České republice legálně aplikovat ilegální drogu v oficiální službě, například v kontaktním centru. Viz "živá voda" výše. I když by to podle poznatků ze zemí, kdy taková zařízení (aplikační místnosti) existují, mohlo v takových případech pomoci. Už jen tím, že by uživatel u sebe nenosil stříkačky. Vždy by dostal před aplikací čistou a po aplikaci by jí zase odevzdal.
Proto doporučuji, abyste měl u sebe při pohybu po ulicích jen stříkačky, které nutně potřebujete, ostatní měl doma či na jiném bezpečném místě. Když už u sebe máte více čistých stříkaček, tak se raději vyhněte místům, kde vás s nevětší pravděpodobností policisté prolustrují a při podezření i prošacují. Což považujte za všeobecně platné doporučení.
AT