Odvykání
leninek
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat,jak funguje odvykací kůra ze závislosti na TRANSTECU(náplasti) s obsahem ůčinné látky Buprenorfin.Popř. zda-li existuje léčba této závislosti-mimo Detoxu,který se mi zdá docela drastický,jako pro osobu,které byly tyto náplasti nasazeny lékařem(neurologem) od bolesti páteře.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
žádná zvláštní opatření v tomto případě nejsou. Jedná se o odvykání od opiátů, které není příjemné, ale na druhou stranu fyzické příznaky netrvají dlouho (několik dní). Kromě toho by zrovna u těchto náplastí neměly být nijak drastické. Plán vysazení byste měl udělat hlavně s lékařem, který Vám je nasadil. Obvykle se snižují dávky na nejnižší možnou a pak se teprve vysadí. Tím je šok pro tělo menší. Otázkou ale je, co to udělá s bolestmi, na které jste měl náplasti předepsané. A to je právě třeba dořešit s neurologem.
Kromě fyzické závislosti se na opiátech vyvíjí i psychická závislost. Je otázka , jak ta se projeví, náplasti na bolest přeci jen nejsou standardní "droga". Pokud byste ale cítil velkou nervozitu, úzkosti, potřebu lék užít apod., je nejlepší vyhledat odborníka - psychologa, terapeuta, psychiatra - se kterým proberete tyto potíže a jak se jim bránit, jak překonat přechodnou dobu, chutě na opiáty apod. To je u každého dost individuální, proto je nejlepší vždy osobní návštěva.
Držím palce, ať se Vám podaří brzy náplastí zbavit.