Doplnujici informace:lecebna v Nemecku
mik
Dobry den. Ziju v Nemecku pobliz Ingoldstadt. Je mi 33. Pred tremi roky jsem se prestehoval z Liberce...prave kvuli pervitinu. Mam za sebou pestrou karieru uzivani cca 10 let. Byl jsem v Cervenem dvore v roce 2007 a nasledne v komunite v Nove Vsi. Od roku 2009 jsem konecne byl v poradku. Posledni rok ( uz jsem si to konecne priznal) v tom zase litam. Ztracim pudu pod nohama. A opet nevidim zadny cil, smysl. Verim terapeutum a sazim na to ze by me mohli zase nakopnout smerem kupredu. Mam ale zdravotni pojisteni v nemecku a nevim jak to funguje. Verim ale ze mi pobyt nekde pomuze...Nemecky samozrejme aktivne hovorim. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Díky za podrobnější informace, na jejichž základě Vám nyní budu schopná konkrétněji poradit. Každopádně jste udělal důležitý a cenný krok, že jste se rozhodl požádat o kontakt na nějaké zařízení v Německu, abyste se dostal ze situace, ve které nyní jste. I když věřím, že asi nebylo jednoduché si přiznat, že v tom "zase lítáte"... Nicméně, s léčbou máte už zkušenost, a pokud jste prošel PL Červený Dvůr a TK v Nové Vsi, víte, že to jde a že jste schopný i dlouhodobě bez drog fungovat. Pokud jste se tedy ted rozhodl vyhledat nějakou pomoc a píšete, že důvěřujete terapeutům, že Vám pomohou, tak máte napůl vyhráno.
Nevím, jaké okolnosti vedly k tomu, že jste se k užívání drog vrátil, každopádně jste si dokázal přiznat, že to nejspíš bez odborné pomoci nepůjde a jste ochoten pro to něco udělat.  Bohužel člověk neuteče ani před drogami ani před vlastními stíny, i když se přestěhuje do jiné země. Jak je vidět, našel jste si k pervitinu cestu i v zahraničí. Bylo by asi fajn se podívat na to, jako faktory hrály roli v tom, že jste se k pervitinu vrátil, a zda by s těmi rizikovými věcmi a okolnostmi šlo něco udělat, aby Vás k pervitinu nepřivedly znovu a abyste se cítil líp a jistější ve svém životě.
Určitě bude dobře, pokud budete mít někoho z odborníků, kdo by Vám mohl poskytnout potřebnou podporu, ať už v rámci pobytové nebo ambulantní léčby. Bohužel nevím přesně, jak to v Německu s léčbou funguje, co se týče plateb. Předpokládám, že některá zařízení budou nabízet léčbu hrazenou ze zdravotního pojištění, některé neziskové organizace patrně fungují podobně jako u nás - buď je léčba bezplatná (organizace využívá dotací a grantů a pro klienty je léčba zdarma) nebo klient platí nějaký příspěvek.
Posílám kontakt na organizaci Prop e. v., se sídlem v Mnichově (mají několik zařízení v regionu, tak snad by pro Vás některé bylo dostupné). Kolegové z této organizace byli v ČR v minulém roce na stáži, je to zavedená neziskovka, která se zabývá už 40 let prevencí a léčbou drogové závislosti (a nejedná se ani o státní ani o náboženskou instituci nebo organizaci). Můžete se obrátit přímo na vedoucího organizace (dr. Andreas Czerny): andreas.czerny@prop-ev.de (můžete i napsat, že máte kontakt ode mně). Poradí Vám, kam konkrétně se obrátit (mají více než dvacet zařízení od kontaktního centra přes ambulantní a pobytovou léčbu až po doléčování), a jaké jsou podmínky přijetí do léčby.
Na jejich webu najdete informace o jednotlivých zařízeních i lokalitě, kde se nacházejí:
http://www.prop-ev.de/prop/standorte/
Případně se můžete poradit na jejich bezplatné lince:
0800/ 0007767
Přeji hodně štěstí a držím moc palce. Kdyžtak napište, jak jste u nich pochodil, a pokud by byl nějaký problém, tak zkusíme najít jiné zařízení nebo organizaci.
Bára Orlíková