Doreta
Golgari
Dobry den,
kamaratka (nie priatelka) je uz minimalne druhy rok zavisla od Dorety/Tramalu a pod. Bravala aj 4-5 denne, posledny rok sa to snazi limitovat na 2x75 Doretu denne, ale aj tak to raz zacas nezvladne a da si ich aj 5-6 :(
S lekarom to velmi riesit nechce a proti jej voli neviem ci nieco zmozem. Viete mi poradit co by sa dalo spravit? Ak odbornu pomoc, tak kde a aku a ci sa da nieco robit aj bez odbornej pomoci.
Dakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vy proti její vůli bohužel opravdu nic nezmůžete. Kamarádka si vypěstovala závislost, které se těžko zbavuje. I omezit takové léky je těžké, natož s nimi přestat. Nepíšete, jestli se jich chce úplně zbavit a proč je vlastně začala užívat. TO jsou dvě velmi podstatné věci. Pokud se svou závislostí chce něco dělat, ale bojí se to říct praktickému lékaři nebo psychiatrovi, pak je také velmi dobrá možnost vyhledat psychoterapeuta a s ním řešit nejen závislost ale rovnou i příčiny toho, proč takové léky bere. Nejlépe najít terapeuta, který se orientuje i v závislostech.
Můžete jí tedy pomoci tím, že jí nabídnete kontakt na odborníka, pak už je to ale čistě na ní.