kvartalni alkoholismus
Eduard
dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se dá léčit /omezit kvartalni alkoholismus , který se vyskytuje cca každý třeí měsíc a nastartuje se nějakou sklenkou vína nebo pivem + cigaretama a postupně pokračuje popíjením tvrdého alkoholu celý týden, absencí v zaměstnání a absolutním nezájmem o rodinu, psa ani jiné povinnosti. Pro uzdravení sahá po další lahvi, která na čas pomůže a po vyspání se cítí opět špatně a celý postup se opakuje znovu, teď naposledy až po vyhledání lékařské pohotovosti..Děkuji Vám..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko se situace objektivně hodnotí na dálku a bez osobního kontaktu. Vždy jsou to velmi individuální záležitosti a je zapotřebí mít více informací celkově.
Pokud zůstaneme v obecné rovině, tak kvartální alkoholismus bohužel omezit nijak nejde, nejde v podstatě ani vyléčit. Jde, ale držet abstinenci, tedy nekonzumovat alkohol vůbec. Je to jediné, co opravdu pomáhá. Pokud bude přítel držet 100% abstinenci, nebude tím pokoušet, že stav konzumace alkoholu bude neudržitelný. Sama ve svém příspěvku uvádíte, že jedna sklenka vína odstartuje týdenní nadmíru užívání s tím, že pak běžné záležitosti, které normálně spolehlivě plní (práce, rodina, pes, zájmy) jdou zcela stranou. Pokud se situace vyhrotila až tak, že byla nevyhnutelná lékařská pomoc, doporučuji obrátit se na nějaké léčebné zařízení a motivovat přítele, aby léčebný program podstoupil. Případné další konzumace alkoholu budou s největší pravděpodobností gradovat a nepovedou k zlepšení.
Pokud nevíte kam se u Vás obrátit na odbornou pomoc, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte v blízkosti (větší města). Nebo se můžete podívat do databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci je třeba zadat kraj, město a druh (v tomto případě AT ambulance nebo Psychiatrická péče. V této databázi jsou kontakty na odborníky a specializovaná pracoviště se zaměřením na alkoholové a nealkoholové drogy.
Zatím se mějte hezky. V případě dalších dotazů neváhejte napsat znovu.
Držím palce a přeji dostatek sil, jak Vám, tak příteli.
S pozdravem MK