mame vyhledat pomoc?
Jája
Dobry den. Mam pritele,ktery byl drogove zavisly. Nevim na cem a dle jeho tvrzeni je jiz rok a pul cisty. Dle infa,ktere jsem se doslechla ja,je cisty 5 mesicu. Vcera po par pivech pronesl,ze asi potrebuje doktora a kdyz jsem se ho ptala proc,tak ma pry myslenky,ze by si zase dal a ze je ma jen kdyz si da prave par piv. Nevim jak u neho poznam,jestli si dal nebo ne,jsem clovek,ktery je uplne z jine skupiny lidi nez se stykal,kdyz byl zavisly. Tvrdi,ze me moc miluje a ze uz se nikdy nechce vratit k zavislosti.
Mame tedy radeji vyhledat pomoc psychologa? A je mozne se zbavit zavislosti sam (s mou pomoci,jsem cesta k jeho lepsimu zivotu a jeho inspirace a duvod k tomu vse zvladnout)
Dekuji za rady

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Vyhledat odbornou pomoc, by bylo jistě rozumné. S terapeutickou podporou bude mít přítel větší šanci svou abstinenci udržet. I kdyby si to přítel rozmyslel (což se stává), doporučuji, abyste se obrátila na pomoc i Vy sama. V osobním kontaktu je více prostoru na doplnění důležitých informací, které je třeba při pomáhání závislému člověku vědět. Lépe se tímto způsobem poradíte, jak vhodně s přítelem komunikovat, jak vhodně dál postupovat, aby to pro Vás bylo bezpečné a pomoc byla účinná. Mnohdy pomáhající v dobré víře ,,páchají více škody než užitku" ... Můžete se obrátit na naši poradnu pro rodiče a partnery (kontakt viz odkaz níže).
Dále vkládám odkaz s informacemi a kontaktem, na které se může obrátit přítel. Jde o ambulantní zařízení, kam se může nejdřív jen přijít podívat a informovat se o možnostech, po té se rozhodnout, zda dalších služeb bude využívat (podrobněji viz info v odkaze).
Přítel: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Vy: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Jestli žijete úplně někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, o jaká města by šla. Doporučíme Vám jiná vhodné zařízení, kam byste se mohli obrátit.
Nebo se můžete podívat do databáze zde: www.drogy-info.cz .
V případě dalších doplňujících dotazů, neváhejte napsat.
S pozdravem MK