Léčebné zařízení
Katka
Dobrý den,
potřebovala bych vědět, jak dlouho trvá léčení závislosti na pervitinu a především, pokud se ten člověk řekněme vyléčí, bude to mít napsané v papírech např. v lékařské zpravě, že byl v léčebně? Zajímá mě to, protože bych nechtěla, aby můj kamarád měl problémy při hledání práce.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je hezké, že máte o kamaráda obavu a sháníte informace.
Co se týče délky léčby, je to různé (cca od 3 měsíců až po cca rok, někdy déle, závisí to na konkrétním zařízení). Na léčbu jako takovou navazuje po té doléčování, což je podpůrný program následné péče po ukončení léčebného programu.
Dnes již existuje více možností a forem léčby (ambulantní, na psychiatrii, v terapeutických komunitách). Také nemusí vždy nutně znamenat, že léčbu drogové závislosti musí dotyčná osoba podstoupit ve zdravotnickém zařízení.
S ohledem na skrytou poznámku vkládám odkaz na ambulantní formu léčby v Brně. Může se tam kamarád nejdříve nezávisle informovat o možnostech a pak se rozhodnout, zda dalších služeb využije či nikoliv.
http://elysium.podaneruce.cz
Netuším, o jaké zaměstnání by měl případně kamarád chuť se v budoucnu ucházet. Pokud by se nejednalo o nějaké, u kterého je nezbytná hlubší zdravotní vstupní prohlídka (např. pilot letadla), což předpokládám, že asi ne, nemělo by to mít vliv na přijetí do běžných zaměstnání. Nevzpomínám si, že bych se s tímto problémem v praxi u klientů setkala.
I kdyby na to v budoucnu někdy narazil, nebude to myslím rozhodně větší problém, než kdyby byl aktivním uživatelem, což je teď. Když to celé shrneme, po úspěšném absolvování léčby rozhodně nebude mít větší problémy všeobecně, než je má teď ve spojitosti s drogami.
Klidně kamaráda v léčbě podpořte. Pokud by Vás dále něco zajímalo, neváhejte napsat. Budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí a jak se kamarád rozhodl. Držím palce a přeji dostatek sil.
Zařízení pracující s uživateli drog, nabízí mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby, můžete jich také využít i Vy.
Mějte se hezky. S pozdravem MK