Přítel bere pervitin
Luskiana
Dobrý den,
po změnách chování přítele jsem zjistila, že bere pervitin. V noci mizí z domu, nebere telefony, nechodí do práce, náš vztah je mu jedno. Po zjištění jsem se od něj odstěhovala, přiznat si závislost nechce. Bohužel nevím jak často to bere, od prosince 2014 asi denně (každý den zmizí).
Zhorší se jeho závislost mým odchodem od něj? Jak mu pomoci, i když už s ním nejsem?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
S největší pravděpodobností se asi bývalý přítel v konzumacích usměrňovat nebude, ale těžko říct. Těžko se tyto situace objektivně hodnotí na dálku, bez osobního kontaktu a s takto minimálními informacemi.
Rozhodně se nenechte vmanipulovat do pocitu, že za to můžete Vy. To, že drogy užívá je jeho rozhodnutí a jeho odpovědnost. Velmi často konzumující osoby (zvláště takové, které si problém odmítají připustit) mají tendence obviňovat své nejbližší okolí za to, jak na tom sami jsou.
Uvádíte, že i přesto, že jste se odstěhovala, není Vám jeho další vývoj lhostejný a ráda byste mu pomohla. To je od Vás moc hezké. Těžko, ale budete pomáhat někomu, kdo nevidí, že má problém a pomoc nechce...
Možná by nebylo od věci si o všem dojít popovídat a v osobním kontaktu se více dozvědět o celkové problematice. Doplnit si informace, poradit jak vhodně postupovat dál. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, je zapotřebí získat potřebné informace čemu všemu se vyhnout, na co si dávat pozor, kde si nastavit hranici, co jste ochotna a schopna unést a co už ne. Pomáhající osoby se mnohdy sami dostanou až na pokraj svých sil, proto je rozumné (pokud se do toho pustíte) být v kontaktu s odbornou pomocí a průběžně tak využívat poradenských služeb pro rodinné příslušníky a blízké osoby závislých osob. Nejenom, že budete mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace, ale je to i určitá forma podpory, což není v těchto situacích k zahození. Rozhodně to není snadný proces.
Netuším, kde žijete. Jestli pro Vás není daleko Praha, můžete využít bezplatných služeb naší specializované poradny pro rodiče a partnery (kontakt níže).
Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města by pro Vás byla vhodná s ohledem na dopravní dostupnost. Rádi Vám vyhledáme vhodné zařízení se kterým byste se mohla spojit.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: pondělí až pátek od 9h do 19h (nutno se předem objednat).
Poradna pro rodiče se nachází v prostorách zadní části kavárny Café Therapy. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Zatím se mějte hezky. V případě dalších dotazů nebo potřeby jiného kontaktu neváhejte napsat.
S pozdravem MK