zavislostni chovani
pedrosman
Dobry den.Abstinuji ale zacinam lhat a topim se ve dluzich na jidlo.nestaci mi duchod jsou to male věci ale mam o 40 kilo nadvahu.Pervitin jsem řešil radikalně prostě ne ale s jinymy věci to nejde Děkuji J.Z.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
V první řadě bych ráda ocenila abstinenci, kterou držíte.
Prvky závislostního chování se mohou průběžně projevovat v chování i po dlouhé abstinenci. Proto je vhodné drogy nejen vysadit, ale také využít odborné pomoci a léčit se, posléze doléčovat. S terapeutickou podporou je tak větší šance rychleji některé záležitosti a vzorce chování v sobě pochopit a naučit se je dostat pod svou kontrolu. Jestli jsem to dobře pochopila, tak své pocity zajídáte jídlem a nestačí Vám na to příjmy, které máte k dispozici?
Netuším, jak dlouho abstinujete, zda jste prošel léčbou, zda jste i nadále v nějakém programu následné péče. Pokud ne, doporučila bych Vám, abyste nějaké z možných služeb pro abstinující uživatele využíval a s terapeutem se zaměřil na tento problém, který jste uvedl.
Ne všechno jde vyřešit přes internet. Změnit vzorce chování není jednorázová záležitost, která se změní jednou větou. Je to dlouhodobější proces a systematická práce.
Pokud nikam nedocházíte a nevíte, kam byste případně mohl, napište prosím znovu a uveďte města, která máte v dobré dostupnosti. Pokusíme se Vás někam nasměrovat.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK