Pervitin
petra
Dobrý den,
vím o mém příteli, že šňupe pervitin. Od února dodnes si šňupnul celkem 4x(1x=1 den), takže v podstatě 4 dny v tomto období, každý ten den s jistotou 2 \"lajny\" o nevím jaké gramáži.
Chci se zeptat, zda už se v tomto případě jedná o závislost a pokud ne, zda hrozí vznik závislosti?
Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro.
Míra pokročilosti závislosti se nedá objektivně vyhodnotit bez osobního kontaktu, takto na dálku. Pokud přítel užil během cca 2 měsíců pervitin 4x, jednalo by se tedy o konzumaci jednou za 14dní. Bohužel, jen těžko zjistíte, zda nekonzumoval třeba i někdy jindy a Vy to třeba nevíte. Riziko závislosti hrozí ve spojitosti s drogami vždy. Netuším, zda konzumace v únoru, byla jeho první konzumací nebo zda se jedná o delší užívání a Vy pouze víte, že od února to bylo 4x. Opravdu jen těžko dělat nějaké závěry...
Pervitin je stimulující látka, na kterou se váže především závislost psychická. Na rozdíl např. od heroinu, konzumující osoba netrpí abstinenčním syndromem při náhlém vysazení, není tedy ve fyzickém návyku. To, ale neznamená, že to je nějak výrazně lehčí. Chuť na drogu může být tak silná, že postupně v životě konzumenta jdou všechny priority stranou, veškerý zájem se upíná právě na drogu. Více o této látce se můžete dočíst zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Netuším, kde žijete. Pokud byste měla zájem o osobní konzultaci, můžete se spojit s naší specializovanou poradnou pro rodiče a partnery závislých osob. V osobním kontaktu byste mohla více a podrobněji probrat současnou situaci, doplnit si informace a také se poradit jak vhodně postupovat dál, např. v komunikaci s partnerem...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Prostudujte odkazy, pokud byste měla doplňující dotazy, klidně zase napište. Stejně tak kdyby se Vám tento kontakt nehodil a Vy potřebovala jiný, jinde. V tomto případě prosím uveďte, o jaká města by šla.
Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky" - ta není uveřejněna na veřejném webu (vidí ji pouze zadavatel dotazu a pracovníci poradny).
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby se ozvěte.
S pozdravem MK