Pervitin - prevence
Bugster
Dobrý den, slyšel jsem o pár trikách při šňupání pervitinu jak si zachovat neporušenou nosní přepážku. Např. poté co si šňupnete piko si dáte trochu vody třeba do víčka od flašky a šňupnete jí též, říká se tomu \"výplach, proplach\". Zajímalo by mě co je na tom pravdu? Znáte i jiný způsob jak šňupat pervitin a neníčit si přitom nos? Znáte také způsob jak kouřit pervitin a nezníčit si zuby? Pokud znáte nějaké způsoby tak se o ně podělte prosím, ať feťáci nevypadají jako po pádu z paneláku. Díky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace nosem je sice bezpečnější způsob užívání v porovnání s aplikací nitrožilní, ale i přesto sebou nese určitá zdravotní rizika. Nosní přepážka se tímto způsobem konzumace devastuje, sice pomalu, ale za to zcela jistě. Rychlost zničení je závislá na frekvenci konzumací, kvalitě drogy, odolnosti jedince, hygienických návycích. Zmíněnými ,,výplachy" asi nic nezkazíte, ale poničení či zničení přepážky však nezabráníte. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu (jako to bývá při nachlazení a rýmách), bolestí hlavy. Uvádí se, že po cca 2 letech nadměrného konzumování tímto způsobem, může dojít k perforaci (protržení přepážky). Ale je to samozřejmě velmi individuální (zmíněno výše: kvalita drogy, odolnost, frekvence užití...).
S ohledem na to, že pervitin působí anorekticky, uživatelé během svých konzumací mají mnohonásobně menší přísun potravy. S tím jak pak i spojený omezený přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které organismus prostě potřebuje. Tím je postupně způsobeno, že organismus začne nejen ubývat na váze, ale i chátrat. Objevuje se pak mnoho zdravotních problémů, od poškození pleti, problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem. Konzumace drog nemá se zdravým životním stylem nic společného a rizika se objevují vždy a to nejen v oblasti fyzického zdraví. Také to má samozřejmě značný dopad na psychiku jedince, leckdy může vyvolat nevratné změny. Nemluvě o sociálních propadech a právních problémech, které se k životu s drogou také velmi úzce váží. Bohužel.
I přes dodržování všech bezpečnostních opatření, jako je držení co nejdelších pauz během jednotlivými konzumacemi a udržení nízkých dávek, stejně nelze nikdy zaručit, že žádné komplikace, dřív nebo později se nedostaví.
Užívat drogy, tak trochu pád s paneláku je. A to nejen v oblasti zdraví, ale myšleno celkově ve všech oblastech života.
Nejbezpečnější je samozřejmě drogy vůbec nebrat, ale to jste asi slyšet (číst) nechtěl.
S pozdravem MK