pervitin - moje zuby...
Boogie
Dobrý den, jmenuji se XXXXX a je mi XXXX  let. Před dvouma rokama jsem začal s pervitinem. Bral jsem ho po dobu 3-4 měsíců 1-2 do týdne šňupáním (Pervitin byl přímo od vařiče, což zaručuje že pervitin byl bez příměsi). Poté jsem pervitin neměl cca 14 měsíců. až včera a dneska jsem si dal 2x čáru do nosu ( každý den jednu, cca 50mg jedna) a 2x jsem z té čáry odebral cca 5mg do skleněnky a vykouřil. Včera a dnes jsem kouřil pervitin poprvé. Mohou se mi z takto malého vykouřeného množství zkazit zuby? Mohou mi vypadat? vážím cca 65kg. Jsem přesvědčen na 80% že pervitin byl bez jakékoliv příměsi. Mohou mi také po pervitinu vyskákat na obličeji červené tečky (připomínají beďar, ale jsou červené)? Nejsem si jist jestli tečky na obličeji způsobil pervitin nebo mé holení ve spěchu. Předem děkuji za odpověď. PS: Nejsem závislý, jen mám strach o své zuby.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Respektujeme Vaší žádost ve skryté poznámce, jméno a věk nahrazeno XXXX.
Ani pervitin přímo od ,,vařiče" nemusí vždy znamenat, že je droga bez dalších příměsí nebo, že je ,,kvalitní"...
Pokud budete konzumovat pervitin, ať už jakoukoliv formou užití, budete mít i zřejmě menší přísun potravy a dalších důležitých látek, které organismus potřebuje. Tělo pak začíná hubnout, chátrat a pak se ve většině případů dostavují problémy jak s pletí, tak odvápněním (což má pak vliv i na chrup, ale nejen na něj). Stejně tak má pervitin neblahý vliv i na játra, srdce, imunitním systém...
Zdali se nehodláte pervitinu vzdát, je pak velmi pravděpodobné, že Vám posléze s chrupem nepomůže ani výborný stomatolog, ani jiné rady. Konzumace jakýchkoliv drog sebou nese zároveň i velkou daň.
Platí obecně známé pravidlo - čím menší množství je drogy konzumováno a v co nejdelších časových rozmezích, tím je pak menší riziko zdravotních problémů všeobecně. Ale i přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou. Vždy je to hodně individuální záležitost. Každý organismu může reagovat trochu jinak, také jsou různé kvality a čistoty drog.
Uvádíte, že se necítíte být závislý, také skutečnost, že jste cca 14 měsíců drogu vůbec neužil. Doporučila bych tedy, abyste ho ze svého života vypustil zcela. Nejenom, že tím předejdete mnohým zdravotním komplikacím, ale také riziku vzniku závislosti, která sebou vždy nese plno dalších problémů. Od sociálního propadu až po právní potíže.
S ohledem na Váš nízký věk, by doporučila zaměřit se na studium (není neobvyklé, že uživatelé drog často školu nedokončí), zájmy (jestli nějaké máte) a zbytečně neexperimentovat s něčím, co Vám v samotném výsledku nic dobrého nepřinese.
Zatím se mějte hezky, pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně zase napište.
S pozdravem MK