Pervitin a těhotenství
lily
Dobrý den, užívala jsem skoro 14let pervitin,teď před třicítkou jsem zvolnila-tz.že jsem v podstatě \"čistá\" v kuse asi měsíc, ale nemám v plánu začít opět nějak užívat. Spíš určitě na nějaký čas vysadit... a otěhotnět?! Chci se zeptat, jak dlouho bych měla být čistá před tím, než bych mohla plánovat dítě? Děkuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně je dobře, že píšete a sháníte si informace. Pokud plánujete rodičovství, bylo by vhodné začít uvažovat nejenom o vysazení, ale o abstinenci jako takové.
V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog jaksi dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově.
Tady nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Proto bych doporučila nejdříve se dát celkově do pořádku. Užívat 14 let pervitin není zrovna krátká doba. Rozhodně nechci Vaše odhodlání nijak snižovat, ale přece jenom, život s drogami nijak zvlášť jednoduchý není, stejně tak není jednoduché se jich vzdát.
Netuším, jak je na tom potencionální otec, zda je také uživatel (?). Zda máte kde bydlet, pravidelný příjem atd...
Také netuším, kde žijete. Pokud byste měla zájem toto vše více a konkrétněji probrat v osobním kontaktu (což bylo rozumné), mohla byste se (pokud jste z Prahy) obrátit na jedno z našich zařízení a tam vše nezávisle konzultovat. Jde o bezplatné a nezávislé služby. Můžete se pouze přijít poradit a pak se dál svobodně rozhodnout, zda případně dalších služeb využijte či nikoliv.
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDR. Preslová Ilona
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. konzultace)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zde konkrétně informace pro matky: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Pokud by Vám něco po prostudování informací v přiložených odkazech nebylo jasné, měla doplňující dotazy nebo potřebovala jiný kontakt, neváhejte napsat.
Zatím se mějte hezky. Držím palce v další abstinenci a přeji dostatek sil.
S pozdravem MK