Bolest- konopí - lékař
mentliki
Dobrý den,
trpím dg postneuropatická neuropatická bolest (gynek. operace) a po neúspěšném léčení konzerv způsoby hledám prověřený kontakt na lékaře, který používá odb. léčbu konopím. Můžete mi pomoci? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se za pozdní odpověď. Pokoušela jsem se kontaktovat MUDr. Tomáše Zábranského, který se problematikou léčebného konopí dlouhodobě zabývá, aby poradil kontakty (nepředepisuje ho, je to lékař-epidemiolog, ale stojí za prosazením legalizace léčebného konopí v ČR), ale bohužel je velmi zaneprázdněn, a nepodařilo se mi ho zastihnout. Doporučuji se obrátit na Státní agenturu pro konopí pro léčebné použití (SAKL), která je součástí Státního ústavu pro kontrolu léčiv, kde by Vám mohli lékaře doporučit. I když nutno říct, že konopí pro léčebné účely s ohledem na složitost celého procesu, zatím předepisuje pouze několik lékařů v ČR...
Zákon, který umožňuje předpis konopí, sice platí již od roku 2013, ale reálně pro pacienty není příliš dostupné - s ohledem na cenu (neproplácí ho pojišťovna), na požadavky na lékaře a administrativu kolem receptů na léčebné konopí, na jeho velmi omezenou dostupnost v lékárnách apod. Uvedená diagnóza patří mezi potíže, u nichž je léčba konopím indikovaná, nicméně díky výše uvedenému k němu u nás zatím není úplně jednoduchá cesta.
To, co píšete v poznámce, velmi chápu, myslím, že je nejrozumnější se obrátit na odbornou pomoc a budu Vám držet palce, aby Vám kolegové v SAKL pomohli kontaktovat vhodného lékaře.
Web Státní agentury pro konopí pro léčebné účely
http://www.sakl.cz
Kontakty na pracovníky, kteří mohli poradit s výběrem lékaře
http://www.sakl.cz/home/kontakty
Přeji hodně štěstí, a pokud bude potřeba, tak se znovu ozvěte, pokusíme se pomoci.
S pozdravem
B. Orlíková