závislost?
mája
Nevím, zda jsem na Xanaxu a Zolpinoxu závislá. Moje historie s tím je složitější. Brala jsem pod dohledem psychiatra antidepresivum Triticco, na občasné užití mi byl předepsán i Xanax a Zolpinox. Poslední rok řeším závažné zdravotní problémy se střevy, před 14 dny jsem absolvovala velkou operaci a mám vývod. Minulý rok pro mě byl psychicky náročný, tak jsem si zvláště od podzimu brala Zolpinox poměrně pravidelně, ale jen 1 tabletu. Xanax - 0,25 mg jsem brala také poměrně často, i když ne denně, ale max. 1 tabletu denně. Tritico už jsem pak nebrala. Nyní po vší té zátěži s fyzickým zdravím poté co jsem se vrátila domů se mi opět vrátily stavy úzkosti a neklidu, pro které mi ty léky kdysi po porodu byly předepsány. Přes den tu úzkost a neklid cítím, je to nepříjemné, ale ještě to zvládnu, ale jak přijde večer, je to horší a v tomto stavu bez prášku neusnu a pokud ano, pak se pořád budím, jsem velmi neklidná a unavená. Bojím se, že jsem si už vypěstovala nějaký stupeň závislosti, ale nevím, poradíte? Za 5 dní jsem objednaná k psychiatrovi, kde to začnu zase řešit. Jak silná ta závislost může být? Musela bych do nějaké léčebny? To si neumím představit - a navíc teď s tím vývodem a tak to ani nejde, čekají mě další operace. Nevím, co ještě podstatného napsat, je to na dlouhé povídání, asi by bylo potřeba ode mě víc informací, ale to by bylo nadlouho. Mám do té doby - těch 5 dní - brát ty léky, jak jsem je brala? Zkoušela jsem je nebrat, ale fyzické pocity byly velmi nepříjemné. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Májo.
Jak jste sama uvedla v textu: ,,Bylo by to na dlouhé povídání"...
Bohužel, takto na dálku a bez toho, aby Vás vyšetřil lékař, toho moc nepoznáme. Některé záležitosti se jen těžko dají řešit přes internet. Je, ale jistě rozumné, že jste objednána k lékaři a chystáte se Vaši situaci řešit. Na Vaši otázku, zda léky než osobně navštívíte svého lékaře užívat či neužívat, bohužel, si netroufám odpovědět. Jistě by bylo nejrozumnější spojit s lékařem, který Vám léky předepisuje (třeba telefonicky) a konzultovat to s ním. Přece jenom je to Váš lékař, zná Vaši situaci, současný zdravotní stav i celou anamnézu a je jistě kompetentnější toto rozhodnout.
Asi jsem Vám moc nepomohla. Každopádně přeji, ať je Vám brzo lépe, jak po fyzické, tak psychické stránce. Mějte se hezky.
S pozdravem MK