Co se svým synem, když je zavisli na dragach
Blitzen
Dobrý den.
Chtela bych se zeptat co mám dělat se svým synem, který užívá drogy a pote co mu řeknu at se jde lecit jeho odpověď je \"Já si tam nechci připadat navíc\" A celkově hraje i automaty. Kdyz si s nim chci promluvit odpoví mi \"Ale ja si s tebou nechci povídat\"
Zkratka mne a manžela tahá finančně dolu, dokonce někdy nejde i do prace. Jednou si vzal manžela kreditní kartu, vybral si 10 000kc a nacházel to do autimatu, a na posledy si opět vzal manžela kreditní kartu a celou ji vybral. Opravdu nevím co s nim, protože mám další děti, který potřebují peníze na školu...
Děkuji za idpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že celá tato situace je nadmíru náročná a nevíte si rady. Jestli jsem to dobře pochopila, syn s Vámi a dalšími sourozenci sdílí společnou domácnost. Umím si představit, jak synova závislost zatěžuje celou rodinu. Podle toho co uvádíte ve svém příspěvku, to vypadá, že syn moc ochotný komunikovat na toto téma není, natož něco vážněji řešit odmítá. Pokud je dospělý, není pak moc šancí, jelikož léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a dotyčná osoba musí se vstupem do léčebného zařízení souhlasit. A po té pak i spolupracovat. Toto jsou velmi složité a zapeklité situace, právě pro rodiče. Doporučuji se co nejdříve obrátit na nějaké odborné zařízení a o všem se konkrétněji poradit v osobním kontaktu, který nabízí více možností, než tato forma poradenství.
Netuším, kde žijete. Pokud jste z Prahy nebo je Vám blízká, doporučuji navštívit naši specializovanou Poradnu pro rodiče, níže kontakt. Můžete si doplnit informace o této oblasti, poradit se jak se synem vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, kam až v pomáhání jít a co už netolerovat, čemu se vyvarovat atd... Kontakt může být pravidelný a Vy můžete tak průběžně konzultovat nové vzniklé situace, nebýt na to sama, čerpat tak i určitý druh podpory.
Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní vzdálenosti. Rádi Vám kontakt na zařízení poblíž bydliště doporučíme.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní informace pro rodiče, viz přiložený odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud by Vám něco nebylo jasné nebo jste měla další doplňující dotazy, potřebovala jiný kontakt, klidně pište.
Zatím se mějte hezky.
S  pozdravem MK