pervitin
eliska
Dobrý den,můj syn ač jsem to nepoznala bere pervitin.do prace už prý v pondělí nenastoupi a chce odejit z domu,ze prý me jako mámu nenávidí. Co mám dělat, nechat ho na ulici.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tyto situace bývají pro rodiče opravdu velmi těžké. Proto v těchto případech vždy doporučujeme, spojit se nějakým odborným zařízením a více vše podrobněji probrat v osobním kontaktu. Nejenom, že si doplníte informace o celé této komplikované oblasti, ale můžete i podrobněji probrat konkrétní situace, poradit se jak vhodně pokračovat dál, jaká doma nastavit pravidla, jak vhodně komunikovat, kam až zajít či nezajít v pomáhání.
Nechat své dítě na ulici je sice krajní řešení. Bohužel, v některých případech, tato situace může mnohé probrat k tomu začít své problémy řešit. Netroufám si takto na dálku a s minimálním množstvím informací, ale objektivně posoudit, zda by v tomto případě to bylo k dobru či ke škodě. Konzumace drog, potažmo závislost na nich, není problémem pouze osob, který se bezprostředně týká, ale je to především velkou zátěží pro nejbližší okolí, tedy rodinu. Je pochopitelné, že máte plno pochyb o správnosti Vašeho rozhodnutí a že Vám další osud syna není lhostejný. Bohužel, v některých případech a u závislostí obzvlášť, je v některých situacích největší pomocí - právě nepomoci. Což bývá pro nejbližší zpravidla to nejtěžší a je to v celku pochopitelné. Pokud je závislým osobám jejich konzumace tolerována, mají veškerý servis domácnosti a jejich blízké okolí tiše trpí, zpravidla to moc nevede k tomu, aby si dotyčná osoba připustila, že se něco děje a nevede je to nijak k samotné snaze něco změnit. Možná, že pokud syn zakusí jaké to je, užije si život s drogou se vším všudy a pocítí i důsledky, které tento styl života přináší, možná tak rychleji dojde k tomu, že to zase až tak ideální není...Ale jak jsem již uvedla výše, netroufám si ohodnotit, že zrovna tohle je v tuto chvíli to ideální řešení.
Neruším, kde žijete. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče a vše více a podrobněji zkonzultovat. Poradna nabízí veškeré služby zcela bezplatně, je pouze zapotřebí se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9:00-19:00) na níže uvedeném telefonním čísle. Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města jsou Vám dobře dostupná, pokusíme se Vás nasměrovat na jiné vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud budete mít po prostudování přiložených odkazů nějaké další doplňující dotazy nebo budete potřebovat jiný kontakt, klidně napište znovu.
Přeji dostatek sil.
S pozdravem MK