Prestat s marihuanou
pan l
Dobry den,
chtel bych prestat kourit travu. Nevim jak. Bohuzel mi vcelku asi zadne problemy nezpusobuje. Kourim ji asi cca 12 let. Ve skole jsem si rek, ze ji proste budu kourit az po skole....a odmaturoval jsem. Nasel praci, tak jsem hulil po praci. V praci dene musim pouzivat mozek, takze tam si zahulit nemuzu. A to mi vydrzelo az do ted. Proste vecer(odpoledne) zakourim. Kourim poslednich par let kazdy den, o vikendu i vicekrat. Lidi okolo me jsou nekuraci, zakourim si klidne sam. Zajmu mam plno, ale nejak me bavi bejt u toho pod vlivem. Dokonce rekreacne i nejaky ten sport. Ted se nam narodila dcera. To je ten hlavni duvod, proc chci prestat kourit. Ale nejak to zatim nejde.....
Dekuji za odpoved
Jinak se pripadne omlouvam za pravopis. Cestina je moje slaba stranka ;-) uz od zakladky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, vážím si Vaší důvěry.
Píšete, že Vám kouření žádné problémy nezpůsobuje, ale nedokážete přestat, i když byste chtěl. Přestože si nemyslím, že by marihuana patřila k nejnebezpečnějším drogám, řada lidí na ní závislá je. Lidem, kteří v sobě nosí z různých důvodů předpoklady k psychickým poruchám často velmi škodí, dokáže nastartovat a prohlubovat psychické poruchy a nemoci tak, že se nemusí podařit dotyčnému psychicky se uzdravit do konce života, aniž by nadále nějaké drogy užíval.
To se ale podle všeho naštěstí netýká Vás. Poznal jsem i takové, kteří podobně jako Vy, potřebovali konzumovat marihuanu ke svým zájmům, zábavě a dalším činnostem, jinak je to prostě nebavilo. To už je na pováženou. Setkal jsem se s lidmi, kteří se nepovažovali za závislé, ale když měli jít do kina a neměli marihuanu, aby si film, podle jejich "skutečně užili", radši zůstali doma. Podobně před koncerty a dalšími akcemi, pokud zrovna marihuanu neměli, museli mít jistotu, že tam potkají někoho, respektive kohokoli, kdo jim dá "zahulit". Když se jim to nepodařilo, byli otrávení a v čase takto stráveném se nudili.
Rád bych Vás podpořil v tom, že uvažujete o tom, že marihuanu přestanete užívat v souvislosti s narozením dcerky. Máte můj respekt. Nevím, jestli, a nakolik se Vám daří užívání aspoň omezit. Není to tak dlouho, co se u nás začala provádět léčba, cílená na závislost na THC. Stále více uživatelů po ní volalo a volá. Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou podporu a pomoc některé služby, která se zabývá drogovou problematikou ve Vašem dosahu. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám pošlu kontakty.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky Denního stacionáře organizace Sananim, která vede, kromě jiného, skupiny pro závislé na THC, kam byste mohl případně docházet.
Jste li mimopřažský, nesejde tolik na tom, jestli budete kontaktovat pracovníky kontaktního centra, AT poradny, adiktologické ambulance, nebo podobného typu služby. Důležité je si předem sjednat termín schůzky, aby měl konkrétní odborník dostatek potřebného času jen pro Vás. Tyto služby jsou bezplatné a setkání může proběhnout i anonymně, naprosto nezávazně. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout k tomu, abyste dokázal s THC přestat, a abstnenci udržel. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Získáte podporu, pomoc a potřebné informace. Existuje dokonce i on-line léčba.
Jak můžete kontakty na služby na území ČR, tedy podle typu služby a oblasti i ve Vašem okolí vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html .
Připojuji adresy a odkazy na užitečné weby a stránky, včetně informací, týkajících se on-line léčby:
Denní stacionář (DST)Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/komu-je-dst-urcen.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://marihuana.web-zdarma.cz/kam-pro-pomoc_
http://www.koncimshulenim.cz/
http://www.koncimshulenim.cz/online-lecba/
http://psychologie.cz/poradna/chci-prestat-s-kourenim-travy-naplanujte-si-konkretni-kroky-ke-zmene/
http://zavislosti.com/ostatni_zavislosti/zavislost_na_marihuane.html
Ještě k rizikům užívání THC:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm
Přeji kuráž do dalších kroků,
hodně štěstí celé rodině,
kdykoli napište,
Amrit Sen.